Full version: En blå ros
KURT
I slutet av maj presenterades en blå ros (jag kan inte se om den tagits upp här tidigare) http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml.../ixnewstop.html .

Så nu genererar genetiskt modifierade organismer inte bara nyttoväxter, utan också nöjesväxter.

azofia
Hm, vet inte vad jag tycker om en blå ros, men den har ju inte kommit än... Introduktion kan ske om ca ett år om jag förstått saken rätt efter att bara läst inledningen på artikeln.
Hannele
Rhapsody in Blue i Trädgårdsföreningen:

Fenja
Vad kul, det var en väldigt blå ros!
Mvh
Fenja
anna.
hjälp, en genmodifierad ros... unsure.gif

men den var väldigt fin.
Fialotta
Näää...den ser konstgjord ut...
smaken är ju som baken...delad tongue.gif
netaave
Jag köpte en ljust lila ros i kruka, men den blev rosa när de nya knopparna slog ut.
Vet inte om det berodde på att jag planterade den i rosrabatten, den hade kanske fortsatt att vara lila i krukan.
Exotic
CITAT (Hannele @ 05-07-2004, 14:06)
Rhapsody in Blue i Trädgårdsföreningen:

Den har jag köpt rolleyes.gif fast rätt fränt om man kan få så blå som den första bilden rolleyes.gif
Kajsa
Den är säkert ruskigt ömtålig zon 1-2 men annars hade jag gärna grävt ner ett exemplar i trädgården bara för den är så udda. En samlarros!
Hannele
CITAT (Exotic @ 06-07-2004, 00:07)
Den har jag köpt rolleyes.gif fast rätt fränt om man kan få så blå som den första bilden rolleyes.gif

unsure.gif Och det tror du på att det finns?!
I blomsteraffären är de blå snittrosen färgade...
Exotic
CITAT (Hannele @ 06-07-2004, 08:02)
CITAT (Exotic @ 06-07-2004, 00:07)

unsure.gif Och det tror du på att det finns?!
I blomsteraffären är de blå snittrosen färgade...

Tjaaaa man får leva på Hoppet rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon