MartinaL
Jag har fått denna fantastiska Fuchsia som min mor har drivit upp men tyvärr hade hon inte riktig koll på vilken sort det var! wink.gif

Jag skulle vilja fylla hela terassen med dem till nästa år men det är ju lite svårt eftersom jag inte har koll på vad det är för sort!
Jag har kollat runt lite och tror att det kan vara en Royal Velvet men jag är inte säker..

Så nu vänder jag mig till mina kära med-odlare med frågan..
Är det någon här som vet?

Inga från Närke
Hej
Kolla denna länk pm du kan hitta den.
http://www.jll.se/torsta/lista.htm

/Inga
Inga från Närke
Hittade detta.
Blue Waves

(Waltz 1954) Blue Waves har stora dubbla underbara blommor.
F: röd K: mörklila/blå. Upprättväxande och rikblommig. Den är lättodlad och växer bra.

--------------------------------------------------------------------------------

Sök på namnet så hittar du bilden också fick inte in den. /Inga
MartinaL
Tack för hjälpen, Det är så roligt när folk engagerar sig och man får ett snabbt svar!

Jag var inne och tittade och det skulle faktiskt kunna vara en Blue Wawes också! wacko.gif

Jag såg även att bägge sorter kommer från samma förädlare, så man skulle ju i princip kunna ta vilken som.. Inte nog med att de är lika vackra de verkar ju dessutom vara syskon! :-)

Hoppas bara att de är lika enkla att hantera som den jag har nu, för den verkar verkligen trivas hos en amatör som mig!

Jag skall dessutom försöka övervintra dem jag har nu, har hört att man kan gräva ner dem.. Men eftersom jag aldrig gjort detta förut tar jag tacksamt emot tips om det är någon som har något att dela med sig av angående övervintring!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon