Full version: Jag mår dåligt...
netaave
Blommorna ruttnar i sina krukor, jag kan inte ha dom under tak just nu eftersom vi bygger ny altan. Det bygget sinkas av vädret.

Vi har en husvagn uppställd på en helt underbar plats vid en liten sjö, normalt är vi där hela sommarlovet och badar från slutet av maj. I år har vi hittills bara varit där i midsomras och då regnade det, nu är det så surt i gräsmattan därute att det blir vattenfyllda fotspår som inte försvinner. sad.gif

Maken sliter med grävandet för plintarna, tomten är mer som ett lerigt slagfält än en trädgård.

Jag känner att jag börjar bli alltmer nertryckt i skorna av det här vädret, nu vill jag ha ljumma vindar och sol så det torkar upp någon gång.
fiffigafrun
Samma här, är så jäkla less på detta skitväder.
Fisan
Jag vet , vädret är för träligt...
Hos oss börjar dagen helt förrädiskt med sol. Den skiner tills man har ätit frukost och fått på barnen shorts o t-shirt. Då kommer molnen o temperaturen sjunker o sen är det bara att vänta på dagens första regnskur. Sen är det växlande, ömsom sol, ömsom regn.

Jag vill ha sommar!!! sad.gif

Det är semester o då SKA solen lysa. Har den inte fattat det än? Vädergudarna måste vara stendöva, eller så har dom blivit det av alla svenskar som vill bönar o ber om bättre väder. tongue.gif

Synd att man inte är rik så man kan köpa en sista-minuten resa till ett land med sol- o-värme garanti! smile.gif
Gossen Ruda
Instämmer i gnället. Jag var ute vid stugan idag för diverse göromål, bl.a. rensning av trädgårdslandet. Har satt 12 sträckmeter med låga brytbönor, dvs ca 120 bönor. Om 15 överlever så har jag tur. Då har ändå täckt med genomskinliga plastskivor men inte ens det har räckt. Märkligt nog har potatisen hittills klarat sig från bladmögel som annars brukar komma när det regnar mycket. Det kanske är för kallt för möglet.
Fisan
Vänta du , Gossen. Tänk om två veckor när värmeböljan kommer... Då kanske mögeleländet börjar....Men peppar, peppar.... Jag håller tummarna för dig.

Man ska inte klaga egentligen, vi har ju haft två fina somrar ändå... (försöker vara LITE optmistisk ändå)
renate
sad.gif Detta är SVENSK sommar,brrrrrrrrrrrr jag fryser!
VÄRME,VÄRME var är du? ohmy.gif ohmy.gif tongue.gif
KURT
Och svampen bara växter! Men även svampen har det lite kallt, men letar man på sydsidan av stenar så hittar man kantareller, i år t o m i renlaven på klippor (där är det varmt). Annars hittar man soppar och kremlor i sydsluttningar och på stigar, där solen värmer något.
Ewa L
Jag har åtskilliga svampar i mina rabatter!! De går säkert inte att äta, men de växer snabbare än perennerna. ohmy.gif wink.gif
Nutten
Ja omväxlande väder är det då sannerligen! Det här är dock mer sådant sommarväder som vi brukade ha i Sverige. Tror vi har blivit lite bortskämda med värme de senaste åren...

Regnet är både bra och dåligt. Jag slipper vattna så förtvivlat, bambun stormtrivs, men å andra sidan är det svårt att passa in uppehållsvädret för att stå och gräva! Några shorts blir det inte heller tal om och tur i oturen är det, för mina ben skulle lysa i mörkret tongue.gif

Med sådant här väder kanske man skulle satsa på sumpväxter istället för vanliga rabattperenner!? laugh.gif
netaave
Bara för att jag skrev så där igår har vi haft kanonväder idag, sol, blåst och ganska skönt.
Vi kunde till och med äta frukost ute.
Vi åkte kvickt som attan till husvagnen och lillstintan badade 5 ggr. Jag avvaktade lite för det är ännu inte så varmt som jag vill ha det. 19 gr i sjön.
Kunde iaf fixa med blommor både där ute och här hemma ikväll, dränerat och klippt lite, få se om de tar sig igen.
alex
Först klagar vi av att det är för torrt, sen för att det är för blött!! wacko.gif

Jag vill och tror att det blir en värmebölja(nja, kanske inte värmebölja...) med 25-30 grader, då är det sommar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon