Copycat
..
Eva i Västerås
Glädjas!
Tydligen äter tvestjärtar bladlöss.
Förmodligen har du sådana också.
Visst är dom otrevliga, men dom är ju helt ofarliga för oss, så försök bita ihop!
MariaS
Tvestjärtar gillar också fukt. Klipp ofta så samlas inte fukten mellan pallkragarna och tvestjärtarna flyttar dit dom gör bäst nytta.

MariaS
zaaritha
Jag tycker också att de är otäcka! Men, i går när jag vattnade i växthuset
o de "vällde" fram, så försökte jag tänka på det jag läst; att tvestjärtar tar hand om sina ungar, matar dem, skyddar dem o t o m tvättar dem!!
Ovanligt!
Gossen Ruda
Ett barndomsminne med stor rysfaktor för kryprädda! I min ungdom tillbringade familjen oftest en vecka av sommaren i min mammas barndomshem i Vellinge. Givetvis skulle man cykla ner och bada ett par gånger. Detta gjordes vid Fredshög. Det slog aldrig fel, så fort man satt sig vid den utbredda filten dök det upp tvestjärtar. Ibland många, ibland fler ändå. Torr sandstrand med strandråg? borde inte vara den optimala vistelseplatsen men det kände dom säkert inte till. Så här på senare år undrar jag om dom inte låg begravda i sanden och stördes av vår ankomst.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon