Full version: Årets äpple...
Posse

Det brukar bli tämligen mycket äpplen på mina tre äppelträd av olika sorter och i mogen ålder, gissningsvis tillsammans en 30-60 kg, men idag när jag försökte granska träden kunde jag bara upptäcka ETT ENDA äpple i trädgården totalt - ett nu plommonstort åkerö! ohmy.gif

Vad är det som har gått fel? unsure.gif
KURT
Endel äldre sorter ger ju ofta frukt vartannat år. Men i detta fall bör det antingen varit brist på pollinerande insekter eller också var det frost i samband med blommningen.
Posse
CITAT (KURT @ 07-07-2004, 07:41)
Endel äldre sorter ger ju ofta frukt vartannat år. Men i detta fall bör det antingen varit brist på pollinerande insekter eller också var det frost i samband med blommningen.

Ang åkerö har jag tidigare fått upplysningen här på Odla om vartannatårstendensen... fastän då vore det dags för frukt i år. rolleyes.gif

De andra träden brukar bära tämligen jämt med frukt varje år. Jag kan inte minnas att den här i princip totala avsaknaden av äpplen någonsin har inträffat förut under mina ca 20 år här. sad.gif

Men det måste ju vara mängder med andra som också har det så här? unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon