förra året påbörjade en stor process här hemma med att forma ett kvällshörn á 30 kvadrat stort. Stensatta stigar, planteringar i sand och blomsterkullar av upp och nervänd grästorv. (all grässvål grävdes bort, blöta tidningar lades i botten för att sedan få ett TJOCKT täcke med sand på sig.)
I år fortsätter den skapande processen med att svälla till ytterligare. stigarna förlängs och ytterligare 2 blomsterkullar ser dagens ljus. plantor som frodats otroligt från förra året ska delas och endel förflyttas. en portal av hässjevirke ska snart monteras upp.... och allt innan hösten tar vid med sin snålblåst.
OCH...även musklerna i armarna sväller till litegrann när alla skottkärror körs in och ut ur trädgården med allt som ska forslas bort eller lassas in...

/Ullagumman
ska tillägga att när jag planterar i detta område så gör jag en ny planteringsgrop, lägger ner ett par stycken blötlagda tidningsark och sen i med ny planteringsjord från påse och därefter i med den nya växten. lite kogödsel kan gott oxå få slinka med i planteringsgropen... och vad jag ser av resultatet från förra året så FRODAS det verkligen. det är däremot lätträknat med ogräs. ett bra underjobb gör susen.
så ni som funderar på sand och grusplanteringar, "go for it!" det blir jätteläckert!