Mi70
Funderar på att åka dit och undrar om någon varit där och har en färsk recension. Sist jag var där var länge sedan, typ före min äldsta sons födelse, vilket innebär mer än 7 år sedan.................... huh.gif

tongue.gif laugh.gif smile.gif

Julita ligger i Sörmland för er som inte känner till det....
camelm
Hej,
jag har varit där så sent som till midsommar i år.

Vi har ett landställe i närheten och Julita är ett kärt besök.

Förutom en tur bland alla blomster, otroligt härliga köksträdgårdar och odlingar av allt finns ju även de olika indelade utställningarna.

Sen finns det om ni har barn under 11 år, Pettsson och Findus gården, inomhus och även ute med deras miljö uppbyggd. Lite djur också får barnen mata vid vissa tider.

Sen finns det både i en byggnad utanför och en i anslutningen till ingången där man kan handla allt ifrån egen tillverkad sylt, saft och olja/vinäger mm. Det finns även hantverk att köpa.

Mysigt kafé med kulglass, sen finns även värdshuset som har bra mat.

/ha en bra dag, Camilla
Mi70
Ahh, det där med pettson och findus, kände jag inte till, då kanske man kan ta med minstingen dit utan alltför mycket besvär (min stora är hos sin pappa ett tag nu).

Tack! Skall nog försöka komma iväg nästa vecka!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon