hej
Jag åker på semester till landet på lördag och har två vanliga blomlådor, såna man hänger på ett staket eller balkongräcke. Jag har hittills alltid haft t.ex pelargon, hänglobelia eller andra sommarblommor men eftersom jag är alldeles för sent ute med inköpet samt att jag har de i de lådorna jag har hemma så vill jag ha annat.
Vad kan jag sätta nu på lördag som får plats i så smala lådor och gärna ätbart, kryddor helst som jag kan använda till mycket.
Men det viktiga är att jag vill att de hinner komma upp och ge mig något innan semestern är slut, 4 veckor senare.
Tacksam för alla tips jag kan få.
/Camilla
Kan någon vattna under dessa 4 veckor? Visserligen har det varit vått, men blir det torrt så är det inte mycket som klarar sig 4 veckor i blomlåda utan vattning.
Vattnas det så skulle jag köpa kryddväxter i kruka, antingen från grönsaksdisken eller från växthandel.
Hej
Ja, jag kommer att vara där i 4 veckor så det är därför jag vill ha något som jag kan glädjas/ätas på när jag är där... så det inte är klart när jag är klar med semestern,
/tack Camilla
netaave
12-07-2004, 11:36
Timjan, både luktar och smakar gott, prova citrontimjn.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.