|
gammelnalle
08-07-2004, 00:16
En tipspromenad hann vi också med mellan regnskurarna.
Man skulle gisssa på ”kryddor”
”Gör spelarna innan matchen” ”Klockpojke” ”Har Ikea stort och finns på träd” (två ord) ”Gör väl bilist” ”Kan kanske finlandsresenär sägas ha åkt” ” Mona Lisa om sitt eget kringgärde” ” Var Don Juan”
åså några till:
ALLT är ju inte guld som glimmar, men en del var riktig kul...
andra riktigt pinsamma. Den sista tex.. VARNING för ekivokism
trots att jag fuskade friskt lyckades jag inte kamma segern denna gång heller....
Hmmm....  Eftersom jag inte odlar kryddor eller andra köksväxter heller för den delen är detta jättesvårt för mej - men modig och envis som jag är så gör jag ett försök i alla fall: ”Gör spelarna innan matchen” = peppar”Klockpojke” = ur-ban (den är jag bergis på!)”Har Ikea stort och finns på träd” (två ord) = ek ollon”Gör väl bilist” = racear (lite tveksam på den)”Kan kanske finlandsresenär sägas ha åkt” = hit! eller dit?” Mona Lisa om sitt eget kringgärde” = ram-slök” Var Don Juan” = långfransk(a)
råse-marie
08-07-2004, 06:56
Snälla, hur gör man med färgerna? Det blir inga färger i förhandsgranskningen så jag vågar inte svara.
Hjälp mig!
Kan kanske finlandsresenär sägas ha åkt = Per Silja Klockpojke = Tim-Jan
Ha ha, det gick ju!
råse-marie
08-07-2004, 07:06
CITAT (Åsa E @ 08-07-2004, 07:59) Snälla, hur gör man med färgerna? Det blir inga färger i förhandsgranskningen så jag vågar inte svara.
Hjälp mig!  Äh... var modig och svara ändå
Kristina i Skåne
08-07-2004, 07:10
Måste testa om det funkar med färgerna, nää, jag fattar inte hur man gör och jag som hade ett svar... Nu fattar jag...
har ikea stort och finns på träd = lager blad
Jag lärde mig hur man gör med färgerna för tre minuter sen!
Man väljer färg i popupmenyn, skriver de ord man vill ska ha den nya färgen och klickar sedan på rutan "Stäng taggen".
Nu har jag ett svar till, fast den är dålig: Gör väl bilisten = Kör vel
Den här var kul!
” Mona Lisa om sitt eget kringgärde” mejram
Nån mer kommer jag inte på, men väl en ny:
"mortel"
nilla
gammelnalle
08-07-2004, 08:52
CITAT (Berith @ 08-07-2004, 07:34) Hmmm.... :unsure: Eftersom jag inte odlar kryddor eller andra köksväxter heller för den delen är detta jättesvårt för mej - men modig och envis som jag är så gör jag ett försök i alla fall: ”Gör spelarna innan matchen” = peppar”Klockpojke” = ur-ban (den är jag bergis på!)”Har Ikea stort och finns på träd” (två ord) = ek ollon”Gör väl bilist” = racear (lite tveksam på den)”Kan kanske finlandsresenär sägas ha åkt” = hit! eller dit?” Mona Lisa om sitt eget kringgärde” = ram-slök” Var Don Juan” = långfransk(a)  Urban ??? är det en krydda??? Ja kanske det, det finns så många konstiga saker i kryddhyllorna Racerar !!!??? Men ramslöken måste det bli extra stilpoäng på!!!! Och Don Juan, för visst är det så att skorpmjöl är gjord på fransbröd och räknas NÄSTA som krydda!!! Men avdrag för finlandsresenären.... NILLA !!:
Mortel= sten-stöta ? om det nu finns nåt sånt...
Jippi vad glad jag blir! Alla rätt.
Gossen Ruda
08-07-2004, 09:07
Vet inte hur ni andras skärmar fungerar men jag har ett helsicke att läsa gul text.
Gunvor Nilsson
08-07-2004, 09:15
Gossen Ruda! Högerklicka i inlägget med gul text och klicka på Markera allt!
/Gunvor
gammelnalle
08-07-2004, 09:46
CITAT (Gossen Ruda @ 08-07-2004, 10:07) Vet inte hur ni andras skärmar fungerar men jag har ett helsicke att läsa gul text. Vitsen med GUL TEXT är just att man inte skall se den (så lätt) vit text är ännu svårare att se. Försök att läsa detta Fyndmat för kineser ? ochså en krydda !!!
CITAT NILLA !!:
Mortel= sten-stöta ? om det nu finns nåt sånt... Tja, egentligen skulle det ju vara "gör mortel" och då hade jag tänkt mej mal-ört Nån som knäckt Don Juan? nilla
gammelnalle
08-07-2004, 09:58
CITAT (nilla @ 08-07-2004, 10:54) CITAT NILLA !!:
Mortel= sten-stöta ? om det nu finns nåt sånt... Tja, egentligen skulle det ju vara "gör mortel" och då hade jag tänkt mej mal-ört Nån som knäckt Don Juan? nilla VARNING !!! Den om Don Juan är ekivok och rätt blir det inte... fast nästan rätt uttal... Malörten var kanonbra den tar vi sa polisen...
*Felix matte*
08-07-2004, 10:54
CITAT (gammelnalle @ 08-07-2004, 10:46) CITAT (Gossen Ruda @ 08-07-2004, 10:07) Vet inte hur ni andras skärmar fungerar men jag har ett helsicke att läsa gul text. Vitsen med GUL TEXT är just att man inte skall se den (så lätt) vit text är ännu svårare att se. Försök att läsa detta Fyndmat för kineser ? ochså en krydda !!! Kapris
CITAT (nilla @ 08-07-2004, 10:54) Nån som knäckt Don Juan? Handlar det om personangrepp nu igen?? Skojar bara... hoppas ingen blir sur.  Också nyfiken på vad det ska bli. Nalle kommer säkert med nån krystad förklaring snart. .... som han sa om mej en gång - fast en gång är ingen gång, och två gånger är en gonggong.
CITAT Handlar det om personangrepp nu igen?? Behövs nog mer än ett besök på Odla för att ta knäcken på Don Juan... eller finns det nån här med det nicket? Fyndmaten var kanon! Vad tror ni om dom här? "inte identiska" "rum förbi" Det här var kul! nilla
Var Don Juan: muskot...
gammelnalle
08-07-2004, 21:03
CITAT (Betty @ 08-07-2004, 21:31) Var Don Juan: muskot... :o :lol: Bravo!!! Hoppas att ingen tar illla vid sig bara...... . CITAT .... som han sa om mej en gång - fast en gång är ingen gång, och två gånger är en gonggong. och ingen gång är = QUIGONG (TJI- GÅNG) FAST DEN kanske skall flyttas till "Definitioner" eller var är jag någonstans...
..och i Dalarna måste det väl bara finnas en klubb som heter Falun gong....eller..??
Var också på fest en gång...och då roade vi oss med det här...
Kasta om bokstäverna i namnen (gästlistan....) så att de bildar namnet på ett land.....
Karin Kerf Peg Nyte Elin Tia Tage Iler Karl Deng Karin Als Aron Ard Stina Kap Nora Minsa Hans Rudo Erik Röste Aron Kerda Bo Jakdam Danne Lyaze Per Palfinini Lisa Niber Agda Kamras Dan Mark Lina Lob Seve Rig Eva-Stina Knatt Ian Blane Rami Enen Stina Ganfa Meta Agula Per Kvade Cari Ugana Rut Paglo Ola Sviken Kent Smuranti Bertina Stronni Lara Sloved Dora Yske
Det tog mig större delen av kvällen men jag bommade bara ett par stycken.....
gammelnalle
10-07-2004, 16:48
OJ dett var svårt för mig... det finns ju så många "nya" stater och konstiga stavningar, men några har jag hittat ????
Karin Kerf franKriKe Peg Nyte egyPteN Elin Tia iTali En Stina Kap paKiStan Erik Röste österRik E Aron Kerda nord KeraA ???? Bertina Stronni StorBritannien Dan Mark DanMark Seve Rig SveRige
gammelnalle
13-07-2004, 08:10
En till lyckades jag med.....  personligen tycker jag det bara är kul när det inte är FÖR lätt Danne Lyaze nya zeelanD
Detta är en test = Detta är en test
OK, fler länder! (Precis lagom att ligga på soffan igår och klura bokstäver medan regnet öste ner utanför!)
Tage Iler = Algeriet Karl Deng =Grekland Aron Ard = Andorra Nora Minsa = San Marino Bo Jakdam = Kambodja Per Palfinini = Filppinerna Lisa Niber = Brasilien Ian Blane = ???Felstavat Libanon??? Rut Paglo = Portugal Ola Sviken = Slovakien Kent Smuranti = Turkmenistan Dora Yske = Sydkorea
Fortsätter regnet så blir det väl soffan i kväll igen... Mulle
gammelnalle
13-07-2004, 13:05
hmmm jag hann också med några till (har inte kollat dina svar...)
Dora Yske sYDkorea Rami Enen aRmEnien Per Palfinini filiPPinerna Karl Deng greKlanD Eva-Stina Knatt vatiKan –StatEn kul att även bindesträcket kom med Lisa Nibern brasiLienN Bo Jakdam kamBodJa
Karin Als = Sri Lanka Hans Ruda = Honduras Agda Kamras = Madagaskar Stina Ganfa = Afganistan Meta Agula = Guatemala Per Kvade = Kap Verde Cari Ugana = Nicaragua Lara Sloved = El Salvador
Eva-Stina Knatt har jag funderat mig blå på - kul att du knäckte den! Lina Lob är nu det enda som återstår och jag kan, banne mig, bara inte förstå vad det skulle kunna vara...
CITAT (Berith @ 08-07-2004, 07:34) Hmmm....  Eftersom jag inte odlar kryddor eller andra köksväxter heller för den delen är detta jättesvårt för mej - men modig och envis som jag är så gör jag ett försök i alla fall: ”Gör spelarna innan matchen” = peppar”Klockpojke” = ur-ban (den är jag bergis på!)”Har Ikea stort och finns på träd” (två ord) = ek ollon”Gör väl bilist” = racear (lite tveksam på den)”Kan kanske finlandsresenär sägas ha åkt” = hit! eller dit?” Mona Lisa om sitt eget kringgärde” = ram-slök” Var Don Juan” = långfransk(a)  Gult är jättesvårt att läser,eller är det bara jag? Jag kunde ingen.
CITAT (Gossen Ruda @ 08-07-2004, 10:07) Vet inte hur ni andras skärmar fungerar men jag har ett helsicke att läsa gul text. JAG MED!!!!
Markera den gula och vita texten så är den lättare att läsa!
CITAT (mulle @ 13-07-2004, 15:20) Lina Lob är nu det enda som återstår och jag kan, banne mig, bara inte förstå vad det skulle kunna vara... Ooooops, en liten feltryckning kan göra môcke..... Lina Nob hette hon ju......det gör kanske saken lättare..... F´låt så mycke...
Det löste ju allt!!! Lina Nob=Libanon och Ian Blane är förstås Albanien Klar!!!
gammelnalle
19-08-2004, 05:40
FÖRNAMNSGÅTOR kanske för stundande surströmmingsfester. Fick dessa av en kompis men be inte mig om svaren ... kan inte alla... 1. Tar Han på Gotland till sin mineralsamling? 2. Säger Han till Bert i ekan? 3. Kvinnligt restaurangföretag i statlig regi? 4. Möter Hon i Tallin? 5. Säger Svensk-amerikanen när Han sätter i kontakten? 6. Han gav till Jesus? 7. Han har gott om pengar ? 8. Nordensköld pressade ner Henne i Nordostpassagen? 9. Han Tittade på vad han huggit ? 10. Floden drar sig ut och tillbaka enligt Hennes uppgifter? 11. Han´s handbeklädnad är godkänd av Semko? 12. Vad kan Hon göra med spöet? Drick nu inte för mycket surströmmingsspad....
1. Sten2. Robert4. Ester7. Erik8. Vega10. Ebba
11. Svante  5. Om han dragit ur kontakten... Elof
2000 inlägg!! Dom flesta är av den här kalibern...5. Elon 12. Meta
gammelnalle
20-08-2004, 21:18
Tur att du finns Berith!! (jo jag vet att jag gnäller på dig, men den man älskar agar man.... för det har jag aldrig sagt att jag agar dig.....) Jag TROR att 3: Sara men 6???? (iofs inte helt fel..) och 9:an??? kanske 6 upp och ner?? 5:an lyckade jag inte med: Duktigt Berith !! (Usch vad jag smickrar  ... nu går det väl inte tala med dig....  )
Kattgräs
20-08-2004, 22:32
6 Kristoffer9 SevedTror jag?
gammelnalle
20-08-2004, 22:39
CITAT (Kattgräs @ 20-08-2004, 23:32) 6 Kristoffer9 SevedTror jag?  HA!! Jag tror hon kan det, jag tror hon kan det...... (Den spanska räven rev en anna räv....Å) jodå det är nog helt rätt. BRAVO!! TROR jag alltså!!!
Jäss! Jäss!  Vi har klarat av allihop! Tror jag i alla fall...? Smickra på du Nalle, sånt gillar jag - så länge det inte övergår i fjäsk för sånt avskyr jag!
Kattgräs
21-08-2004, 20:19
En enkel: Har han trampat?
Stig...?
Kattgräs
22-08-2004, 11:58
CITAT (Berith @ 22-08-2004, 07:50) Stig...?  Helt rätt!!
CITAT (fjodor @ 23-08-2004, 14:24) Hon producerar ström??? Görel...tror jag
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|