Den kunde knappt gå och hade två mycket bekymrade föräldrar som cirklade runt sig.
Jag fick den stora äran att få se på när den skulle ta sin första simtur. åååh, va jag önskar att jag hade en kamera!! Det var det gulligaste jag sett på länge! Har ni sett en fågel simma och plötsligt ramla omkull? Jag satte kaffet i halsen av förskräckelse, tänkte 'nu drunknar den!'. men icke, den tog sig såklart upp igen (de är trots allt gjorda för det...) och lyckades simma en bit men det tog ett tag innan den kom på hur den skulle ta sig framåt o inte bara i cirklar. En gång simmade den t o m bakåt och såg synnerligen förvirrad ut.

Jag har inte fått mycket gjort de senaste 2 dagarna... Sitter bara o glor genom fönstret, följer denna lilla unges framfart genom livet... Hur den tränar på att simma, utforskar buskarna, försöker leka med kajorna och ropar efter mamma / pappa (och de kommer men det kan ta lite tid ibland).
Idag har den börjat sträcka på vingarna och upptäckt att det är skönt att sola på en sten.
Just nu ser den faktiskt ut att lukta på blommorna... Kan ingen komma hit med en kamera??
//Maria