Full version: Måsunge i dammen
Airamya
Sitter på jobbet, har en damm utanför mitt fönster där det plötsligt dök upp en riktigt dunig måsunge igår morse...
Den kunde knappt gå och hade två mycket bekymrade föräldrar som cirklade runt sig.
Jag fick den stora äran att få se på när den skulle ta sin första simtur. åååh, va jag önskar att jag hade en kamera!! Det var det gulligaste jag sett på länge! Har ni sett en fågel simma och plötsligt ramla omkull? Jag satte kaffet i halsen av förskräckelse, tänkte 'nu drunknar den!'. men icke, den tog sig såklart upp igen (de är trots allt gjorda för det...) och lyckades simma en bit men det tog ett tag innan den kom på hur den skulle ta sig framåt o inte bara i cirklar. En gång simmade den t o m bakåt och såg synnerligen förvirrad ut. laugh.gif
Jag har inte fått mycket gjort de senaste 2 dagarna... Sitter bara o glor genom fönstret, följer denna lilla unges framfart genom livet... Hur den tränar på att simma, utforskar buskarna, försöker leka med kajorna och ropar efter mamma / pappa (och de kommer men det kan ta lite tid ibland).
Idag har den börjat sträcka på vingarna och upptäckt att det är skönt att sola på en sten.
Just nu ser den faktiskt ut att lukta på blommorna... Kan ingen komma hit med en kamera??

//Maria
mekare
Jag har lite långt att springa annars hade jag kommit dit på en gång.
jag älskar att sitta occh titta på fågelungar som lär sig nya saker.
Airamya
wub.gif
amaira
Jag ser framför mig, när du berättar! Verkligen bedårande, förstår att du förblir klistrad vid fönstret... wub.gif
mekare
jag hade ungar av nån slags tita, entita kanske, som övade flygning utanför vårt köksfönster jag höll aldrig på att komma till jobbet den veckan.
jag och katterna satt som klistrade innanför fönstret.
yla
jättemysigt att du kan sitta där på första parkett,dom är ju så söta då dom e små
här e en liten som råkade flyga in i rutan o bli lite bedövad en stund men efter ett tag i min hand så hämtade den sej o kunde flyga vidare ,den lyssnade nogsamt på allt jag pratade me den om o verkade ganska lugn,efter den första chocken
o efter en stund kom den me sina föräldrar o fortsatte sitt tjat om mat
ja jag hade ju som vanligt kameran med,,o skulle ha velat vara hos dej med o fotat din lilla måsunge
Airamya
Vilken fin bild!

Det är nåt alldeles speciellt med ett vilt djur mot huden...
smile.gif
amaira
Åååååhhh Oldwolfie... *hänförd* wub.gif wub.gif wub.gif
yla
jo visst är det lycka att för ett ögonblick få vara nära ett vilt djur
o känna att det är okey,från båda håll rolleyes.gif
Exotic
Airamya, så synd att du inte hade en kamera, för det låter helt bedårande wub.gif smile.gif
oldwolfie åååååååååå så härlig bild jag smalt wub.gif wub.gif själv står jag och tittar med kikare för att lära mig mera om fåglarna vid deras matord smile.gif

MVH Exotic
lolo
Vilken fin bild, Oldwolfie! wub.gif Maria, se till att ha med dig kameran nästa gång på jobbet! tongue.gif laugh.gif Hoppas ni får en fortsatt fin sommar med många "fotoögonblick"!/Ann-Louise
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon