cic
Det kryllar av små ljusröda myror (klassiska "pissmyror"?) i mitt grönskaksland. Kan de göra någon skada? I så fall, hur får jag bort dom?
Tesa
Jag har såna där lite varstans i trädgården men den enda skada dom gör är väl att dom sticker...och det gör OOOONT sad.gif
...jag har försökt med lite av varje men inte lyckats få bort dom ännu....så jag tar också gärna emot tips...
cic
CITAT (Tesa @ 08-07-2004, 21:40)
Jag har såna där lite varstans i trädgården men den enda skada dom gör är väl att dom sticker...och det gör OOOONT sad.gif

Ja, de liksom biter sig fast! Man ser dom inte förren man känner dom..
lilla mamma
Mor har sådana i sitt växthus. De äter upp rötterna på vissa växter, de bösar till på olattorna när de bygger bon.
De förstör nästan alla plantor om de får bygga bo.
Myrr, Ferondosor, mycket mycket vatten, kaffesump, tagetes
eller(om det är mellan plattor och ej vid ätliga växter) t-röd och ELD.
Ättika stt hälla över. Svartmyror sägs det att man kan ställa en upp och nervänd kruka med hål i botten på ett fat med en smula gräs i. När myrorna krypit in i den hålförsedda krukan och bildat koloni, flyttar man hela härligheten någonstans där myrorna får finnas. smile.gif
cic
CITAT (lilla mamma @ 11-07-2004, 19:58)
mycket mycket vatten

Det är ju inga problem här i småland.. laugh.gif

Ska pröva kaffesump först, det känns minst farligt. Sen får vi se. Tack för svaret. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon