Full version: Fler sötisar
Sylvia
Denna andfamilj kom rusande emot mig i en park för att få mat. Mamman och 3 av ungarna var albinos, så det var lite ovanligt. De avvikande individerna brukar ju bli hackkycklingar, men inte här, inte. Mamman var vacker och välmående, liksom alla ungarna.

Fenja
Det är är nog inte änder utan ankor skulle jag tro, skulle kunna gissa på Rhoen (brun) och Ailesbury (vit).
Mvh
Fenja
gammelnalle
KUL!!

Vet inte om jag berättat att inte långt från mig bor en albinsk (heter det så ?) SKATA (pica pica) och den verkar också ha blivit accepterad och har tydligen bott där i ett antal år....)
*Laika*
Ja, självklart Ankor. Det syns på den långa halsen. Läckert med vita, dom var riktigt snygga. Rasen kan jag inte säga så mycket om, är inte direkt insatt. Hade nåra Ankor i barndomshemmet. Fast dom va Gräsandsfärgade. mvh.Laika
Fisan
Jag måste bara få berätta , när vi är inne på ämnet fåglar:

Jag och ett par kompisar tog med oss våra barn till en 4H-gård. för lite sen. Tänkte att et skulle vara kul för barnen att se lite djur. Så till slut kom vi fram till smådjursområdet, där det gick alla möjliga sorters fåglar i en stor flock. Min dotter såg dom, skrek "Pippi" för full hals o rusade rakt i i fågelhopen. Det flög skator o kråkor. Änder o ankor sprang åt alla håll. Dom hade tydligen fått mat nyligen, därav ansamlingen. Gissa om jag skämdes och tösen fick sitta i vagnen sen. Men synen var faktiskt ganska kul! smile.gif
Exotic
CITAT (Sylvia @ 08-07-2004, 22:51)
Denna andfamilj kom rusande emot mig i en park för att få mat. Mamman och 3 av ungarna var albinos, så det var lite ovanligt. De avvikande individerna brukar ju bli hackkycklingar, men inte här, inte. Mamman var vacker och välmående, liksom alla ungarna.

Underbar bild Sylvia rolleyes.gif wub.gif
KURT
I parker brukar det kunna bli många konstiga korsningar mellan arter som normalt inte träffar på varandra, man kan inte alltid gisssa vilken art föräldrarna tillhörde.
yla
dom är så gulliga
o kul me de vita rolleyes.gif
Lajo
Det är nog gräsänder och inte ankor. I parkerna i Malmö finns många olikfärgade gräsänder både vita och spräckliga. Skillnaden mellan and och anka är nog inte alltid så stor, eftersom den tama ankan härstammar från vilda änder.

/Lasse
andersen
Det är så här har jag fått lärt mej, ang skildnad på and och anka.

Anka är den tama formen av and på ungefär motsvarande sätt som grisen är vår tama form av vildsvinet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon