Ti bee
Ja hmhmhmhmhm, rosen fotograferades liiite sent, kan man kanske säga....ingen formsäker ros längre rolleyes.gif ....men....

Detta är alltså rosen som skall föreställa Martin Frobisher, känns inte helt rätt! Måste vara någon annan ros! Har inte ens beställt någon gul ros.
Har ni några gissningar på vad detta kan vara? (trots det fallfärdiga tillståndet) Kan inte så mycket om rosor (än!) så jag kan inte ens gissa mig till vilken grupp rosen kan tänkas tillhöra.
kerstin z5-6
Nja martin är det inte !
Kajsa
Sitter med J.P Connell framför mig och det är den ljusgula färgen men den har ca 30 kronblad, din ser lite glesare ut. Den blir krämvit efter ett par dagar. Ring och fråga Flora Linnea om dom hade den i höstas, jag beställde den men fick den inte, utan hittade den hos Växtmästaren.
Ti bee
Skickade ut maken i mörkret och rusket i höstas när planteringen av de sista av de sent anlända rosorna skulle ske, själv satt jag inne med lillungen och riktade en bygglampa rätt åt honom. smile.gif
Kanske blev något fel i mörkret?
Kan det vara någon av dessa då, men att färgen inte är som jag trott eller att det bara är ett ovanligt gult exemplar?

> -Mme Plantier
> -Quatre Saisons
> 2st R. Pimp.Stanwell Perpetual

Tror inte det va? huh.gif
Nä, får nog ringa till dem som du säger Kajsa! smile.gif
Kajsa
Nej, Mme Plantier har jag, den har rosa knoppar sedan vit.
Har tittat på bilder av de andra, Stanwell Perpetual är ljusrosa, sedan bleknar den. Quatre Saisons finns två av, en rosa och en vit den sista har utväxter som en mossros, något rosa i knopparna. Skicka över bild till dom, det ska dom kunna lösa.
Ti bee
Ja, det gör jag - skickar bild alltså!
Tack och godnatt!

smile.gif
Ti bee
Vill skriva en uppdatering. smile.gif

Jag har skickat en bild på den felmärkta rosen till Floralinnea och fick ett vänligt svar att en ny ros ska skickas i höst och att de beklagar misstaget.
Så gick det till!
smile.gif

Vad vanligt det är med felmärkta växter! Märker det mer och mer! Fast nyligen blev jag glatt överraskad när min klematis Dr Ruppel började blomma med alldeles underbara djupt sammetsrödlila blommor, väldigt fint!
Så får jag försöka sortbestämma den någongång.
kerstin z5-6
tre ggr har jag köpt Chales de Milles .. igen är rätt ...han vill inte bo här sad.gif sad.gif blink.gif wacko.gif blink.gif
Ti bee
Nej, för han bor hos mig han! laugh.gif Snygg e han också! rolleyes.gif
Martin ville inte komma hit, men Charles tycks trivas. Kanske är det zonen? tongue.gif

Fast du har nog ett helt harem av vackra rosenkarlar du, inte sant? wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon