lisselbo
09-07-2004, 11:15
Är det nå´n mer än jag som köpt ett sådant växthus?
Vad tycker ni isåfall om ritningarna, montering, passform och monteringslister?
Köpte själv ett med isolerplast.
Är väl inte allt för nöjd direkt.
~~Marie~~
Vad är det som gör att du inte är nöjd?
lisselbo
09-07-2004, 16:13
Tycker att ritningen är ganska dålig, kan väl mest kalla det en enkel skiss.
Men det går ju bra ändå.
Monteringslisterna är stenhårda, inte alls så enkla att knäppa dit som det ser ut på videon.
På vissa ställen på själva profilen har vi fått använda en plåtsax för att klippa bort lite för att skruvarna ska få plats ordentligt i hörnen, där dom möts så att säga.
Nä, nu ska vi ut och fortsätta bygget, det börjar närma sig färdigt.
Förutom att vi måste vänta på fyra lister till takskivor som dom hade missat att lägga i paketet, men det är ju sånt som händer.
~~Marie~~
TeliaNet
09-07-2004, 16:54
nä, willab har krånglat när jag haft med dem att göra.
men är man störst så drar man mest kunder, därmed inte alltid bäst.
Anki på Öland
09-07-2004, 22:17
Jag köpte mitt från Skånska Byggvaror. Ritning och beskrivning var bra, allting var märkt med nummer och allting passade ihop. Och jag tror det dessutom var förhållandevis billigt.
Anki
lisselbo
09-07-2004, 22:41
Jodå, allting var märkt i olika paket så det var bra.
~~Marie~~
lisselbo
09-07-2004, 22:42
CITAT (Anki på Öland @ 09-07-2004, 23:17)
Jag köpte mitt från Skånska Byggvaror. Ritning och beskrivning var bra, allting var märkt med nummer och allting passade ihop. Och jag tror det dessutom var förhållandevis billigt.
Anki
Hur stort och vad fick du betala?
Aluminium, trä, glas, plast?
mvh Marie
Anki på Öland
09-07-2004, 22:46
Aluminium med glas, modell mindre, 4,9 kvm, kostade 3.500:- inkl. frakt.
Anki
MRLINDELL
10-07-2004, 09:08
Alla bruksanvisningar till trädgårdsprylar är mer eller mindre korkade, jag håller med om att Willab borde göra en egen som är tydligare. Jag fick med en VHS video om monteringen, har dock inte orkat se igenom den.
Åsa, mälardalen zon 2
10-07-2004, 09:59
Och mitt Juliana köpte jag hos Bauhaus det var billigare att handla Juliana där än hos Willab. Ingen video följde med men farsan knåpade ihop det ändå utan problem.
lisselbo
10-07-2004, 10:57
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,10-07-2004, 10:59)
Och mitt Juliana köpte jag hos Bauhaus det var billigare att handla Juliana där än hos Willab. Ingen video följde med men farsan knåpade ihop det ändå utan problem.
hmm, vilka storlekar fanns det där?
~~Marie~~
lisselbo
10-07-2004, 11:01
CITAT (MRLINDELL @ 10-07-2004, 10:08)
Alla bruksanvisningar till trädgårdsprylar är mer eller mindre korkade, jag håller med om att Willab borde göra en egen som är tydligare. Jag fick med en VHS video om monteringen, har dock inte orkat se igenom den.
Har kollat igenom videon två gånger, snabbspolat rättare sagt.
Den var ju lite seg.
~~Marie~~
Åsa, mälardalen zon 2
10-07-2004, 12:51
Det var några år sedan jag köpte växthuset och då hade de växthus från små pyttesmå väggväxthus på någon kvadratmeter till vanliga växthus på runt 15 kvadratmeter. Så himla många modeller utav Juliana hade de inte kanske 10st i olika storlekar och modeller. Jag köpte ett vanligt Juliana Compact tror jag det var det hette (6,5kvm större får tyvärr inte plats på tomten), det var en modell som Willab inte hade just då, det var lite bredare än de modeller i samma serie som Willab sålde. Jämfört med vad ett Juliana i samma storlek och ungefär samma modell så var det ca 1000kr billigare på Bauhaus än hos Willab, har inte varit och kollat på Bauhaus ifall de fortfarande säljer Julianaväxthus och vad de isåfall kostar i år.
Jag har ett "juliana compact plus" som jag beställde från willab. Jag är ganska nöjd med ritning och liknande och det var inget större problem att sätta upp det. Det är ett glasväxthus med silicon och fjädrar. Jag fick hjälp av min pappa och faktisk även av två grannar, där den ena var på besök då huset byggdes, och den andra var utomhus och tyckte att det var intressant och skulle vara roligt att hjälpa till, antar jag...
9,9 m2 stort som räcker ganska bra, skulle jag ha ett större så skulle jag nog inte ha mycket mindre plats över ändå...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.