Killensomvillhagrönafingrar
För nån månad sedan sådde jag gräsmatta hemma. Då jag gick emot alla beskrivningar när det gäller årstid var jag lite orolig men det kunde inte vara bättre biggrin.gif
Nu så har fröerna grott bra och kommer överleva när den efterlängtade värmen till sist kommer.

Man måste vara positiv när man får stå ute med paraply och grilla under regnskydd unsure.gif
Siri
Kul att du har nytta av regnet tongue.gif
Det gör för min del mest att blomningen blir sen, men den som väntar på något gott,,
gammelnalle
Det är vad jag kallar rätt inställning.....
smile.gif smile.gif smile.gif

jag GILLAR inte heller att vädret är som det är... MEN jag vet att DET kan jag inte ändra på...
men vad och hur jag gör: DET kan jag påverka!!!
MariaS
Jag jublar över varje droppe som kommer.
Här har vi nämligen lidit av svår torka i tre månader (14mm) Igår har jag för första gången i år klippt gräs och inte bara ogräs. gissa om mina rabatter kommer att få det bra om några dagar, bara gräsklippet har torkat till lite.

MariaS
gammelnalle
Visste inte att Läckö låg i afrika !!!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Killensomvillhagrönafingrar
Maria S: Inte en droppe vatten ohmy.gif hos oss har det varit 4-5 dagar på en månad som det inte har regnat.

Om det fortsätter så här blir problemet att marken inte hinner torka lagom för att klippa gräset.
renate
tongue.gif Det var underbart sommarväder igår,jag har ett av mina barnbarn på besök,solstolarna åkte ut på kvällen grillade vi.i dag strilar regnet ner igen,var ute med hunden gummistövlarna på och paraply i högsta hugg så går det bra.I trädgården är grönskan med blomstänk imellan totalt.Allt är frodigt,men klart lite mer värme uppskattar jag med. rolleyes.gif tongue.gif
jendah
Igår stod jag på verandan, 34 grader varmt i solen, och planterade om krukväxterna - idag har jag inte vågat sticka ut näsan alls... det har spöregnat sen vi vaknade vid halv sex i morse (det regnade säkert innan vi vaknade också)
jag vill ha tillbaka sommaren innan semestern är slut!! sad.gif

/J smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon