Exotic
Hej ,

Nu är det på *G* uterum från Willab.
Önskar att få lite hjälp från er alla . . .vad man inte får missa att få med bygget mm wacko.gif blink.gif smile.gif

Bra-ha-tips inne & ute när vi bygger..........listan kan bli lång rolleyes.gif tongue.gif

Det jag saknar själv är nätdörrar, vi lever ju på 2004 talet *Ler Stort*dem säger att det kanske kommer att finnas till nästa år.

ja då hoppas jag att ni som redan har varit med om att bygga uterum har lite bra tips att dela med er av. blink.gif smile.gif huh.gif laugh.gif rolleyes.gif wub.gif

MVH Exotic rolleyes.gif
TeliaNet
en del vill ha det på träbalkar på lecablock andra med grävd grund, så vad du ska ha avgör.
är det färdigt att montera så är det bara att starta.
kerstin z5-6
Här har vi nätdörr som består av tre hängande myggnätsgardiner -omlott med tyngder nere -funkar utmärkt o finns på de flesta byggvaruhus för 169 kr /dörr
anne-li i olofstorp
Mitt uterum är 7 år gammalt nu och funkar bra, men det är för litet. Jag har 12 km och skulle behöva minst häften till på vintern när allt skall vinterförvaras. + att man ska ha in alla frösådder på våren + alla omskolade pelargoner, bloddroppar, änglatrumpeter mm som väntar på att få komma ut i "solen" eller som i år regnet
Bygg inte för litet men som jag har med betongplattor på en bädd med makadamm är helt perfekt, en fläkt med c<:a 5-8 grader på vintern är jätteok.
mina pelargoner är c:a en meter höga och blommar som om dom hade betalt för det...
Exotic
Hej på er TeliaNet * kerstin * anne-li

Jo att starta är lätt för det kommer i paket ,men man kan glömma att få med små detaljer rolleyes.gif laugh.gif

Har tittat på dem förr, så det kanske får bli, men så har jag katter som inte får smita smile.gif laugh.gif ,men dem får vara portade ett tag biggrin.gif biggrin.gif

Vårt blir ca 22-25, så jag hoppas det skall räcka ,men minman undrar om han skall få sitta där laugh.gif biggrin.gif tongue.gif .fast jag kan se det framför mig med allt som skall övervintras , Änglarna och alla Fuchsior+ lite till.
betongplatt blir det hos oss oxå ,sen till nästa år lägger vi klinkers.

Jag har fotat lite så när allt är på plats så får det bli lite bilder .

Tack alla
Exotic wacko.gif smile.gif laugh.gif rolleyes.gif biggrin.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon