Full version: Kompostbehållare
Nickan68
Jag har tänkt köpa en kompostbehållare som är råttsäker och isolerad. Vi skall till Gotland nu och då hade det passat bra att köpa den i Jönköpingstrakten, annars åker vi vägen Oskarshamn, Falköping, Trolhättan, Uddevalla Kanske någon här som nyligen har köpt och som vet var man kan få tag på en. Gärna en så'n där mullbanken som jag har läst mycket positivt om här. Den får inte kosta över 2000. :rolleyes:
Tesa
Har egentligen ingen aning men har för mig att kommunen brukar kunna ha som man kan köpa..och i Uddevalla är det väl källsortering som gäller, eller....?.... så då borde dom ju ha bra erbjudande på sånt....
TeliaNet
jag bor 4 mil fr. jkpg, har dess värre ingen sån.
Fenja
Sök på varmkompost på google.se så hittar du massor av återförsäljare!!
Jula finns väl lite överallt, de har...
Mvh
Fenja
TeliaNet
åker ni i genom jkpg är det bara 200m fr. vägen till jula. och där i från går man till plantagen på 3min.
och sedan kommer ni till nässjö där jag bor.
Nickan68
Tack för bra och snabba svar! biggrin.gif Det blir en kompostbehållare från Jula i Jönköping när vi kör förbi där.
TeliaNet
göteborgsvägen går i hop med E4 1km innan avfarten som är mot eurostop där man åker bro över vägen för att komma till JULA.
där finns även biltema och på eurostop finns blomsterlandet, väl värt en titt.
annars kanske materialmännen i oskarshamn har komposter, de finns på åsavägen.
Nickan68
Tack för vägbeskrivning och tips TeliaNet! biggrin.gif
Nu går det som en dans att hitta dit och Blomsterlandet måste naturligtvis kollas när man ändå är i närheten och shoppar. tongue.gif
TeliaNet
glömde säga att plantagen är himmelriket, alltså ett besök där är ett måste.
på jula finns flertalet komposter och även en varmkompost, bara att välja rätt.
Fenja
Sök i avdelningen som heter jord och kompost så hittar du säkert fler tips där. Sök även längre tillbaka än 30 dagar så får du fler träffar.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon