Full version: Bild från baksidan!
MrNorth
Hej!

Orkade inte vänta på att skyfallet skulle lägga sig så nu knäppte jag en bild från sovrumsfönstret. Här kan man se min altan, damm samt rabatten bakom dammen.

Som ni märker är matjorden inte utlagd än, men det är på g, så fort detta j*vla regnande slutar mad.gif Tror det har mer eller mindre regnat i 2 veckor nu... utom de 3 dagar jag var på Öland... tis-tors då var det 23 grader och strålande sol...

Ska ta lite "bättre" bilder på dammen och lägga upp senare!

Vet inte om jag lyckats fånga nån "japansk" stämning än... en lykta i sten kommer så fort jag hittat nån snygg och stämningsfull. tänkte låta växterna växa upp lite först smile.gif Och jag ska förmodligen komplettera med en röd fliklönn bakom dammen oxå... men som sagt, det får gärna sluta regna nån dag... wink.gif

ha det blött!
Henrik
Blomstertanten
Blir fint med rött mot allt det gröna i bakgrunden !

Vad är det för buske du har satt vid altanen ?

Hoppas vädret blir bättre och lycka till !

Vi får väl se slutresultatet sen ? smile.gif
MrNorth
Tack för svaret smile.gif Det är en Prunus Serr Kanzan... japansk körsbärsbuske...
Har placerat den så att den strategiskt skall täcka granenns insyn på min altan wink.gif

MVH
henrik
Blomstertanten
Det kommer att bli ett otroligt vackert insynsskydd ! smile.gif

unsure.gif Men sitter inte trädet alldeles för nära altanen ?
Har för mej att japanskt körsbär kan bli ganska stora träd .
MrNorth
Nja... tanken är att det skall täcka upp ganska mycket av just det området, att den kommer in lite över altanen gör inte så mycket... SKulle nån gren bli påfrestande så är det bara att *klipp*

De första näckrosbladen visade sig vid ytan idag... de rackarna har vuxit flera dm på bara några dagar wub.gif

MVH
Henrik
Blomstertanten
sleep.gif *Avundsjuk*

Jag vill också ha en näckrosdamm ! wub.gif

Men jag har ju ingen stor trädgård , utan bara lite rabatter utanför hyreshuset.

Fast funderar på att ha en näckros i en stor balja eller hink på balkongen.
Men kanske har för lite sol där unsure.gif
Zanna
Det ser spännande ut trots regnet och att det inte är fullbordat. Ser fram emot att få se resultatet!
MrNorth
Jo, det är på god väg... tar lite i sänder. Verkar som om matjorden och gräsmattan får vänta, allt regnande har gjort marken så sank att lastbilen inte vågar köra in på tomten med risk för att fastna... har hänt en gång redan...

Håller på att skissa på framsidan... staketet skall jag snickra själv för jag tycker att de färdiga delarna som finns är för "slätstrukna".. nä lite spännande och orientaliskt skall det vara wink.gif Har funderat på en variant där jag blandar staket och välklippt ligusterhäck. Återkommer med bilder på hur det blev;) Framsidan kanske rentav blir ett projekt för nästa vår o sommar... vi får se vad som hinns med.

MVH
Henrik
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon