Full version: Blomsterkrasse
Tindra04
Hej

Jag har problem med min krasse, bladen gulnar. Jag har den planterad i en balkonglåda i rätt soligt läge det har regnat en del men det blir inte för blött i den men den får inte torka ur mellan skurarna. Behöver jag ge extra näring? Den blommar rikligt har en massa blad men dom gulnar rätt snabbt. Har någon tips på vad som kan vara fel?

En som älskar krasse både att beskåda och till matdekorationer. wub.gif
Fenja
Hej och välkommen hit! Krasse gillar näring så ge den det, särskilt om den är planterad i ett lite trångt kärl. Myten att gödsling bara ger blad och ingen blom stämmer inte. Men krassens blad gulnar också helt naturligt under växtsäsongen, så det är inte säkert att det är något fel.
Mvh
Fenja
silas
jag brukar undvika ge krassen näring (just för det där med att det sägs att den blommar bättre då................) men just när bladen gulnar brukar den få lite, och för mig brukar det hjälpa
evarina
Ohyra?
Förra året gulnade min krasse (slingerkrasse) och då hittade jag små gynnare i jorden. Såg ut som små flugor (ingen aning om vad det var). Jag använde bekämpningsmedel (jaja, men det var ju bara i en balkonglåda...) och då tog sig krassen igen.
kalaskarin
Jag hakar på den här tråden då ... Krasseblad brukar väl gulna lite under säsongens gång, bara att ta ort dem, de växer ju som ogräs ändå ...

Den här "sommaren" blev ju inte riktigt vad man räknade med vad gäller sol och värme, och i mina balkonglådor har ingen krasse blommat alls! Har nog stänkt lite näring på dem, men inte i några mängder. Vad kan detta bero på? Annars brukar ju krasse som blommar knappt att få stopp på smile.gif

För övrigt har mina paprikor börjat mogna nu. I oktober ...

/karin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon