Full version: lila blomma
lisselbo
Har lagt in en bild i mitt album "nya bilder trädgård" på en lila blomma som kommer upp lite överallt.
Vet nå´n vad det är för sort?
mvh Marie
Fenja
Jag tycker att det ser ut som myskmalvor.
Mvh
Fenja
catlin
Japp.

Såna har jag me...har faktiskt sparat fast dom räknades som ett ogräs fick jag höra här på forumet förra året tongue.gif
netaave
I den sockerlådan du har prydnadsblomkål och en lj.blå pensé har du en liten vit växt, vad är det?
Har också sådana men det blir ingen riktig fart på dom.
lisselbo
CITAT (netaave @ 10-07-2004, 14:09)
I den sockerlådan du har prydnadsblomkål och en lj.blå pensé har du en liten vit växt, vad är det?
Har också sådana men det blir ingen riktig fart på dom.

Den lilla vita är strandkrassing, har en härlig doft.
mvh Marie
netaave
Vi cyklade runt sjön nu i kväll så jag såg hur fint du har det.
lisselbo
CITAT (netaave @ 11-07-2004, 00:11)

fint och fint, det finns hur mycket som helst kvar att göra innan vi är färdiga.
Det är ju ganska vildvuxet, men växthuset tar ju den mesta tiden just nu.
Första sommaren vi bodde här visste ju vi inte alls vad som fanns i trädgården, andra sommaren hade man glömt det mesta och nu den tredje sommaren försöker man komma ihåg det mesta iallafall.
~~Marie~~
netaave
CITAT (lisselbo @ 11-07-2004, 00:21)
CITAT (netaave @ 11-07-2004, 00:11)

fint och fint, det finns hur mycket som helst kvar att göra innan vi är färdiga.
Det är ju ganska vildvuxet, men växthuset tar ju den mesta tiden just nu.
Första sommaren vi bodde här visste ju vi inte alls vad som fanns i trädgården, andra sommaren hade man glömt det mesta och nu den tredje sommaren försöker man komma ihåg det mesta iallafall.
~~Marie~~

"Färdig" blir man aldrig biggrin.gif
lisselbo
Håller med dig netaave att färdig blir man väl aldrig, för man hittar på nya saker hela tiden.
~~Marie~~
lisselbo
CITAT (catlin @ 10-07-2004, 13:05)
Japp.

Såna har jag me...har faktiskt sparat fast dom räknades som ett ogräs fick jag höra här på forumet förra året tongue.gif

himla fint ogräs tycker jag, så dom får stå kvar där dom dyker upp.
~~Marie~~
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon