zaaritha
10-07-2004, 21:54
I em:s när jag gick ut m mat till fjäderfäna(höns o tuppar), ingången är i vagnsskjulet; mötte jag en minikotte . Så söt o så nyfiken!
Efter nå´n minut kom dess morsa o kollade.
De bor tydligen i vagnsskjulet. Jag la några ägg i ett hörn, min far matade kottar m ägg.
Åhhh, gud vad gulligt!och roligt! Försök ta kort, det finns inget så sött som småkottar. De äter gärna ägg och det är bra mat för en diande mamma. Våran kotte bor under garaget, men vi har inte sett till några småkottar i år.
Mvh
Fenja
Går inte kottar o katter ihop? Jag bor ju på landet o vi har aldrig haft en kotte hos oss. Det tycker jag är lite tråkigt...
Jag har sex utekatter, så visst går katter och kottar ihop! Kotten har bott hos oss i fyra år nu.
Mvh
Fenja
Undras vad det kan bero på då? Finns fler o lugnare boställen....Men det hade ju vatt lite mysigt med en kotte som kommer om kvällen o patrullerar...
Lämna ris, gamla kvistar, löv, avklippta perenner i en hög, så ökar chansen... det ligger sådant bakom vårt garage! Men nu har kottan dragit in en del under garaget och gjort sig ett litet "hus" där som hon också övervintrar i. Katterna brukar sitta på behörigt avstånd och kolla på henne!
Mvh
Fenja
CITAT (Fisan @ 10-07-2004, 23:25)
Går inte kottar o katter ihop? Jag bor ju på landet o vi har aldrig haft en kotte hos oss. Det tycker jag är lite tråkigt...

Jodå, de går bra ihop! Våran katter bryr sig inte alls om kottarna som äter upp deras matrester!! Och kottarna bryr sig inte heller om katterna, som har respekt för deras vassa taggar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.