Blomstertanten
wub.gif
Har varit ute och spanat efter älg och haft turen att få syn på en hel familj !
Kalven var det sötaste jag har sett på länge ! biggrin.gif

Vi satt länge i bilen och tittade , älgarna verkade inte ett dugg rädda utan mest nyfikna.
Synd att vi inte hade kamera med oss !
Ska försöka låna en kamera så kanske ni också kan få se älgarna. Om vi har tur och får syn på dom igen vill säga !
smile.gif
LenaTuring
Jag såg oxå en älg i går.
Har sett små älgkalvar tidigare men den jag såg igår - en årskalv var det mest roströda jag någonsin sett!! fantastiskt intensiv i färgen.

Förra veckan såg jag en trast som jagade en ekorre över vägen, troligen hade den provat att röva ägg.
yla
CITAT (Blomstertanten @ 11-07-2004, 09:40)
wub.gif
Har varit ute och spanat efter älg och haft turen att få syn på en hel familj !
Kalven var det sötaste jag har sett på länge ! biggrin.gif

Vi satt länge i bilen och tittade , älgarna verkade inte ett dugg rädda utan mest nyfikna.
Synd att vi inte hade kamera med oss !
Ska försöka låna en kamera så kanske ni också kan få se älgarna. Om vi har tur och får syn på dom igen vill säga !
smile.gif

inte glömma kameran ajabaja rolleyes.gif smile.gif
näsat gång e den me eller hur
jag brukar ta kameran de sista jag gör när jag går o säger att tar jag den inte så kommer älgen stå där

fast jag missade rådjuren me sina kid då dom gick över vägen
guuuud va söta dom är
Blomstertanten
CITAT (oldwolfie @ 11-07-2004, 14:35)
inte glömma kameran ajabaja rolleyes.gif  :)
näsat gång e den me eller hur
jag brukar ta kameran de sista jag gör när jag går o säger att tar jag den inte så kommer älgen stå där

sleep.gif Jag har ju ingen kamera att glömma ! tongue.gif
Fast hade jag haft en hade jag säkert glömt den ! tongue.gif

Har varit ute en sväng i skogen igen. Den här gången såg vi "bara" en fjolårskalv !
Och två tranor på ett gärde !

När jag kom hem satt jag på balkongen och tittade på gröngölingen som satt och skrek i en ek. biggrin.gif
(Han skriker förresten fortfarande, fast jag kan inte se honom)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon