Full version: Inget Regn!
Elihe
Bara ett litet jubel- inget regn just nu. Det har regnat 2 dygn i sträck. Skall ut o titta på förödelsen i trädgården. Det mesta hänger som sura mungipor.
Ha det gott
biggrin.gif biggrin.gif
yla
ja regnet har satt sina spår
massor av blommor har ramlat av pågrund av regnet sad.gif
tråkigt tråkigt men
vi får börja nu alla
tänka fram lite sol o värme nu smile.gif
Hannele
tongue.gif Kul att det regnar - skulle annars inte ha nån användning av den nya vattenmätaren!
Fått tömma den två gånger denna vecka.

yla
CITAT (Hannele @ 11-07-2004, 17:35)
tongue.gif Kul att det regnar - skulle annars inte ha nån användning av den nya vattenmätaren!

snygg
jag har tömt min mätare också
en gång på 28
o en gång på 8
så de e inte så farligt
men förra veckan va de
15
o
18
så nog slipper vi vattna o de e sååå skönt smile.gif
Hannele
CITAT (oldwolfie @ 11-07-2004, 17:58)
snygg
en gång på 28 o en gång på 8
så de e inte så farligt
men förra veckan va de 15 o 18

Då leder jag!
På ett par dagar har jag tömmt 40 och 25
yla
CITAT (Hannele @ 11-07-2004, 18:13)
snygg
en gång på 28 o en gång på 8
så de e inte så farligt
men förra veckan va  de 15 o 18
så nog slipper vi vattna  o de e sååå skönt smile.gif

Då leder jag!
På ett par dagar har jag tömmt 40 och 25

jo de e klart
molnen tömmer sej innan dom kommer hit
till ostkusten rolleyes.gif laugh.gif
ÅsaF
Här har det inte regnat mer än några droppar på flera dygn. Läste om översvämningar söderut men här i Falun är det rätt torrt. Mycket mörka moln på himlen så man tror att det ska börja regna när som helst men så dyker solen upp emellan. smile.gif Kanske beror det på att vi haft väldigt mycket blåst på sistone så regnet helt enkelt blåst bort. unsure.gif
frank.hall
sad.gif
Tycker det känns som om det regnat oavbrutet i veckor.....
Lite trist , jag har en del anläggningsarbete i trädgården som väntar.
Ja ja , värre blir det knappast...
Magdis
Här i Norrbotten har det inte regnat mycket alls. Igår och idag har jag suttit ute i solstolen och stekt mig. Till veckan ska vi ner till Sundsvall och då får vi se hurdant väder det är där.
gammelnalle
CITAT (Hannele @ 11-07-2004, 17:35)

snygg
en gång på 28
o en gång på 8
så de e inte så farligt
men förra veckan va de
15
o
18

antar att ni pratar år nu: 1 gång på 28 år,, en gång på 8 år....

biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
Annica i Sörmland
Oldwolfie var på ostkusten bor du ?! Själv bor jag i Sörmland, strax utanför Nyköping och här har det minsann regnat!! tongue.gif Snart för vi ösa vatten UR dammen, det ser ut att bli översvämning vilken sekund som helst! Skulle va skönt med lite sol nu. Växter och djur (dvs jag) vill ha lite värme nu!
gammelnalle
CITAT (Annica i Sörmland @ 11-07-2004, 20:54)
Oldwolfie var på ostkusten bor du ?! Själv bor jag i Sörmland, strax utanför Nyköping och här har det minsann regnat!! tongue.gif Snart för vi ösa vatten UR dammen, det ser ut att bli översvämning vilken sekund som helst! Skulle va skönt med lite sol nu. Växter och djur (dvs jag) vill ha lite värme nu!

Hej Annaica . så du är både djur och växt????
biggrin.gif biggrin.gif
CITAT
Växter och djur (dvs jag) vill ha lite värme nu!

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Visst vill även jag (DJUR) ha sol och värme.... men det är någon annan som rår (?) över vädret....
men vad JAG gör av situationen RÅDER JAG!!

Jag bor inte på kusten !!!!

Sköt om dig
Annica i Sörmland
Jaa du nallen! Ibland slinter tangenterna.. biggrin.gif

Djur är jag väl så tillvida att jag är godisråtta wub.gif Växt... ja det gör jag numera bara i färdriktningen av för mycket godis!
alex
Gammelnalle (eller gammal "normaltokig" preskriberade norrlänning som "kör" golf och har skitsofreni(djur är plural...) om du nu föredrar det... tongue.gif ) gammel nalle, gamla nalle, pensionerade björn ja ja, ni andra kan få fortsätta... tongue.gif biggrin.gif
yla
mellan ösmo o nynäshamn
där skiner solen ofta nog laugh.gif laugh.gif
o där bor jag laugh.gif

faktum är att jag sällan känner av att de regnar HELA TIDEN
jag tycker de e uppehåll ibland o de syns ju i min
regnmätare rolleyes.gif

o så va de de där jag brukar säga
bara sol gör öken

fast de e klart att vi vill ju ha lite land kvar också att sätta fötterna på
så att mankan ha en damm smile.gif tongue.gif
*Felix matte*
Igår inget regn förrän sent på kvällen biggrin.gif
Vi satt ute hela dan och Emelie hade tid att sätta sig på filten en liiiten stund innan det var dags att busa med Felix igen biggrin.gif
Fisan
Småländska kusten har haft regn, regn,regn......

Så man har fått tända lampor o myst inomhus istället. Barnen blir lite rastlösa, men en tur till ett lågprisvaruhus hjälpte en del...

Men nästa vecka har dom lovat sol. Är det ingen som har lite tumme med vädergudarna? Så att dom håller vad dom frestar med.. smile.gif
*Felix matte*
Idag köpte jag en sån här mackapär för att få lite svalka i värmen tongue.gif

Näää fy vad dålig jag är på att ljuga sad.gif laugh.gif Den är till för att blåsa bort alla mygg som väljer mig framför alla andra mad.gif
Sol och +20,3 idag... en regnskur ikväll biggrin.gif
Betty
Inget regn varken i Luleå eller Piteå idag heller! Tunga svarta moln har hållit sig innåt landet men här vid kusten har sjöbrisen hållit undan dem!
Först en solig och skön förmiddag i trädgården, sedan en het metanol- och bränt gummiosande eftermiddag på Piteå Dragway. biggrin.gif
En perfekt sommardag med andra ord! wub.gif
Betty
En som jag tidigare sa, perfekt sommardag, följs nu av en perfekt sommarnatt, m.a.o. Regn ! biggrin.gif
Räknar med uppehåll och solsken i morron..! laugh.gif
estet
CITAT (Betty @ 11-07-2004, 23:53)
Inget regn varken i Luleå eller Piteå idag heller! Tunga svarta moln har hållit sig innåt landet men här vid kusten har sjöbrisen hållit undan dem!
Först en solig och skön förmiddag i trädgården, sedan en het metanol- och bränt gummiosande eftermiddag på Piteå Dragway.  :D
En perfekt sommardag med andra ord! wub.gif

Exakt!
Jag var också där och sniffade i mej den årliga dosen av nitro, metanol och brända däck!

Hoppas det håller i sig längre, vackervädret. smile.gif

Va, regnar det i stan? wacko.gif
gammelnalle
CITAT (alex @ 11-07-2004, 21:16)
Gammelnalle (eller gammal "normaltokig" preskriberade norrlänning som "kör" golf och har skitsofreni(djur är plural...) om du nu föredrar det... tongue.gif ) gammel nalle, gamla nalle, pensionerade björn ja ja, ni andra kan få fortsätta... tongue.gif  :D

Hej Alex ... jag ser att min profil var lite dammig.... (för lite regn?) så jag har ändrat den lite.... kör INTE golf nu mera.... men att jag skulle vara skit-so-freni kunde VI inte hitta.... ej heller att Vi är pensionerade...

biggrin.gif biggrin.gif tongue.gif

Men Idag tror jag att solen skall orka sig igenom de tunga molnskyarna...

Annica i Sörmland:
visst slinter man på tangenterna... jag såg inte förrän nu att jag stavta ditt namn fel... sleep.gif sleep.gif sleep.gif sleep.gif vilket jag beklagar, men du verkar kunna ta en tryckfelning....

wacko.gif blink.gif wink.gif tongue.gif
yla
CITAT (Felix matte @ 11-07-2004, 22:10)
Igår inget regn förrän sent på kvällen biggrin.gif
Vi satt ute hela dan och Emelie hade tid att sätta sig på filten en liiiten stund innan det var dags att busa med Felix igen biggrin.gif

krama den lilla söta en sväng frång mej o hälsa henne att en av hennes pojkvänner håller på o växer upp i skåne
emelie o johannnes rolleyes.gif
ja kanske emelie o julius då om hon hon vill ha yngre killer
tongue.gif laugh.gif tongue.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
jag åker strax ner o kramar på dom jag kan hälsa från emelie

snygg fläkt förresten hihi
här har vi riktg fläkt uppifrån
så man slipper slita på elen smile.gif
smile.gif smile.gif
Elihe
Väldigt vad lite jubel i regnet kunde ställa till!! Debatten flyter iväG!!! biggrin.gif biggrin.gif . Har haft en trevlig stund när jag läst alla era inlägg rolleyes.gif rolleyes.gif Däremot behövs inga fläktar har i Linköping-vi spar också el o kör med naturliga vindar. Regn o blåst, det är härligt,DET wacko.gif men inget jubel ibusken blev det efter inspektionsrundan i trädgården. Allt hänger som vissna tulpaner rosknopparna ruttnar, sniglarna kör hårt trots flitig Igelkott o det enda som verkar trivas riktigt bra är (förutom herr kotteo sniglarna) är ogräset.
Ha en fantastiskdag-här regnar det igen smile.gif sad.gif blink.gif
Viveka
Tänk på vilken fantastisk knoppsättning det kommer att bli på rhododendronen till nästa år.

Och tänk på att det bara är en dryg månad sen vi klagade över 6 veckors torka - åtminstone här i Alingsås.

Fast för mig får det gärna sluta regna nu, vinbären är mogna och de är tråkiga nog att plocka även i solsken.
Elihe
[/QUOTE]
Vilen fin regnmätare Hannele! Själv har jag en som aldrig kommer upp mer än 5 mm. Upptäckte vid inspektion att en läcka fanns. Tips på lite vackra regn mätare önskas!Lite opraktiskt med kvarglömda kaffemuggar o dylikt- blir snart fulla o svåra att läsa av.
Men som du sa. vi slipper vattna!!! Hej o hå
sleep.gif wink.gif rolleyes.gif[QUOTE]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon