Full version: Malva
Elihe
Sådde perenn Malva förra året o i år är de på plats i rabatterna- men nästan 2m höga. Trodde de skulle bli hälften ungefär. Tala om det blev lite misslyckat bakomvarande växter har inte en chans mot dessa jättar!
MVH huh.gif
Copycat
Varför får vi inte se några foton av den? unsure.gif Det skulle vara roligt att få se en sån mastodont, mina är bara 50cm. Av okänd sort, men söt ändå. wub.gif
Gossen Ruda
Kan det vara Rosenmalva? Mina blir lätt över 150 cm.
Hannele
Gråmalva, Lavatera thuringiaca, blir hög.
tongue.gif Bild på min gråmalva i Allers Trädgård nr 6.
Ti bee
Mina rosenmalvor ligger väl på en 1,50 ++ de också, så det kan mycket väl vara sådana! Räknade inte heller med den höjden, men som tur är så finns inga plantor bakom just där.
smile.gif
Elihe
Hej på er i regnet!!
Tog ett kort på en av malvorna som numera har krympt till metern. Eller rättare sagt lagt sig i regnet.Förmodligen är det rosen malva -har inte fröpåsen kvar.Om ni gårin på mitt album så finns den där-det är den hängande saken i mitten vänster om Vidjehortensian. Skall försöka med bättre bilder när det inte regnar.
Ha det!!! rolleyes.gif rolleyes.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon