Sådde perenn Malva förra året o i år är de på plats i rabatterna- men nästan 2m höga. Trodde de skulle bli hälften ungefär. Tala om det blev lite misslyckat bakomvarande växter har inte en chans mot dessa jättar! MVH
Copycat
11-07-2004, 17:26
Varför får vi inte se några foton av den? Det skulle vara roligt att få se en sån mastodont, mina är bara 50cm. Av okänd sort, men söt ändå.
Gossen Ruda
11-07-2004, 18:21
Kan det vara Rosenmalva? Mina blir lätt över 150 cm.
Hannele
11-07-2004, 18:30
Gråmalva, Lavatera thuringiaca, blir hög. Bild på min gråmalva i Allers Trädgård nr 6.
Ti bee
11-07-2004, 20:27
Mina rosenmalvor ligger väl på en 1,50 ++ de också, så det kan mycket väl vara sådana! Räknade inte heller med den höjden, men som tur är så finns inga plantor bakom just där.
Elihe
12-07-2004, 08:39
Hej på er i regnet!! Tog ett kort på en av malvorna som numera har krympt till metern. Eller rättare sagt lagt sig i regnet.Förmodligen är det rosen malva -har inte fröpåsen kvar.Om ni gårin på mitt album så finns den där-det är den hängande saken i mitten vänster om Vidjehortensian. Skall försöka med bättre bilder när det inte regnar. Ha det!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.