Exotic
Hej på er ,

Min D-kamera har lagt av (skall laga den ),vill köpa en till ...så min fråga är om någon kanske vet bra ställe på nätet att köpa på + bra d-kamera.

Den jag har idag är SONY Cyber-Shot 3.3 Mega Pixels.

Är öppen för alla förslag smile.gif

MVH Exotic rolleyes.gif
el_fishko
www.cyberphoto.se
MRLINDELL
Då vill du kanske fortsätta använda memorystick och läsare som du redan har idag. Varför inte en Sony till .. en på 4.1Mp. ca 2.400:-
Kolla på Giganten eller Siba, jämför sedan med Scandinavianphoto.se
Nanna
http://www.scandinavianphoto.se/ De är att rekomendera! Där har jag köpt mina kameror och känner även folk som köpt där.
MRLINDELL
De har bra kameror, men det betyder inte att de har bästa pris. Har de en bra kamera att rekommendera kan man lika gärna köpa den (samma kamera) i sin lokala butik om priset är mindre. Siba & Giganten kan ibland ha relativt bra priser på bra kameror. Så slipper man en massa fraktande vid problem mm.
Hannele
CITAT (Exotic @ 11-07-2004, 18:21)
Min D-kamera har lagt av (skall laga den )

Utan försäkring kan det blir dyrt att laga.
Min har varit hos kameradoktorn en gång,
bara diagnos kostade flera hundra....
Exotic
Tack så mycket för era tips, nu får man surfa runt lite och se vad det kan bli smile.gif rolleyes.gif

Blir säkert dyrt att laga mad.gif sad.gif fast man får väll höra vad dem säger.

Vi köpte den för ca 2½ - 3 årsedan då kostade den 10 000kr, tycker jag var för dyrt = mega dyrt.

Så jag hoppas jag skall finna nått bättre smile.gif rolleyes.gif biggrin.gif
Jag får berätta vad det blir senar .

Tack
Exotic
*whirlwind*
Vi har en Olympus Camedia C-765 ultra zoom. 4 megapixlar och 10 ggr optisk zoom man kan även filma med den, längden på filmen beror på hur stort minnes kort man har.
När vi köpte kameran (för ca 1 månad sedan) kostade den 3900 kr.
sen tog vi till ett större minneskort och en kamera väska.

Vi köpte våran från Cyberfoto
almösund
Jag köpte min kamera i februari en Nikon Coolpix 3700 och det var det bästa och roligaste jag gjort hittils. Har aldrig varit intresserad av foto förut men nu blir jag mer och mer biten.
Jag bestämde mig först för vilken kamera (och utrustning) jag ville ha, sedan letade jag runt på olika sajter efter bästa priset . Hittade en på www.pixmania.com/se/se/home.html.
Sedan gick jag till min lokala handlare och sade .. "du behöver inte lägga tid på att förklara för mig vilken kamera jag behöver, det har jag redan tagit reda på. Jag vet exakt vad jag vill ha och det här är priset på webben .. men jag vill inte inte handla på webben utan jag vill köpa av dig ... kan du matcha det här priset så köper jag nu direkt" Och kan du tänka dig, han bad mig att återkomma nästa dag och hade då gjort ett pris som jag var nöjd med. Nu har jag köpt mera saker hos honom och det är säkert han glad för .. så visst kan man pruta även i Sverige, prova det.
Kristina i Skåne
Vi har precis köpt en Canon digital IXUS 500, med väska och 256 extraminne gick den på ca 4900:- Vi köpte vår från Dustin. Dustin
Jag är jättenöjd, tycker att den är lätt att använda och att det blir mycket bra bilder.
Sollan
Har en Olympus c-40. Den är bra på alla vis, MEN den är inte alls bra på blå färgåtergivning. Lite tråkigt eftersom jag älskar att fota blommor...
Så kolla att färgåtergivningen är bra!
/sollan
MRLINDELL
Blått har i alla tider varit ett problem för "kiseltillverkarna", de blåa lysdioderna kom t ex allra sist. Många displayer har fyra punkter för att få RGB, en röd, en grön och två blå t ex. (fast nu är basfärgerna annorlunda).
Hannele
CITAT (MRLINDELL @ 13-07-2004, 09:35)
Blått har i alla tider varit ett problem

Det är ju det röda som alltid varit problem med att återge...
lotta_
Min dröm är en Canon digital IXUS 500. Snygg, liten, perfekta bilder.
MRLINDELL
Då får läsa på Hannele ... (som vanligt)
Caprice
En kanonsida där vi köpt hemmabiso, högtalare samt digitalkamera är

www.netonnet.se

Caprice
MRLINDELL
Än en gång! Det man spar på dessa företag får man betala i frakter. Dessa företag har ofta sk "egna märken" som kanske håller ett år på sin höjd.
Man kan jämföra med www.netonnet.se och www.fyndborsen.se, varvid jag varmt vill rekommendera den senare "Fyndbörsen" framför strulfirman #1 NetOnNet.
Hannele
CITAT (MRLINDELL @ 13-07-2004, 14:14)
framför strulfirman #1 NetOnNet.

unsure.gif Har du handlat där?
Det har jag - utan problem. Flera gånger.
el_fishko
CITAT (MRLINDELL @ 13-07-2004, 14:14)
Än en gång! Det man spar på dessa företag får man betala i frakter. Dessa företag har ofta sk "egna märken" som kanske håller ett år på sin höjd.
Man kan jämföra med www.netonnet.se och www.fyndborsen.se, varvid jag varmt vill rekommendera den senare "Fyndbörsen" framför strulfirman #1 NetOnNet.

vad är det för strul med netonnet nudå?

har en kompis som skulle köpa en avantkamera därifrån för någon vecka sedan.
jag sa att det var värsta skitkameran, han ringde dem och de sa att det bara var att skicka tillbaka den när den kommit. han behövde bara betala frakten.
MRLINDELL
Jag har också handlat en del på NetOnNet och känner att man får betydligt bättre service och bättre varor på Fyndbörsen. Som jag sa, NetOnNet har egna märken som inte är att rekommendera, de håller inte. Köper man skrymmande saker och får ersättningsvara som man dessutom själv får betala returfrakten på blir man inte nöjd. Detta är NetOnNet i ett nötskal. Man kanske förstår det själv när man råkar ut för det.
Hannele
CITAT (MRLINDELL @ 13-07-2004, 14:53)
Som jag sa, NetOnNet har egna märken som inte är att rekommendera, de håller inte.

Vad är det som har gått sönder för dej?
el_fishko
CITAT (MRLINDELL @ 13-07-2004, 14:53)
Jag har också handlat en del på NetOnNet och känner att man får betydligt bättre service och bättre varor på Fyndbörsen. Som jag sa, NetOnNet har egna märken som inte är att rekommendera, de håller inte. Köper man skrymmande saker och får ersättningsvara som man dessutom själv får betala returfrakten på blir man inte nöjd. Detta är NetOnNet i ett nötskal. Man kanske förstår det själv när man råkar ut för det.

De har mer etableade märken också.
Om man köper något som heter trust eller avant så kan man nog inte förvänta sig det bästa, man får vad man betalar för.
ninnisky
[B]
Siri
Här är hemsidor med bra priser på digitalmakeror som "Digitalfoto för alla" tipsar om. Inte testat själv, bara tog en snabb titt och prisskillnaderna var i alla fall stora på några kameror jag hade funderat på.

Pixmania

Nomatica

Plusfoto

Digicom

larsbengtsson
ninnisky
hej!
Har haft ett antal kameror i mitt liv. Men den senaste är absolut toppen.
Fuji Finepix S 5000. Köpt på Scandinavian Photo till "marknadspris" 4000:-
Det går att diskutera priser även med dem.
Kameran har nu ett år på nacken. Har tagit massor av kort, bl a ca 300 i Kina i våras. Inget mankemang. Den har allt och är så nära en systemkamera man kan komma! Nu kommer många att opponera sig.!!
Men jag vet vad jag pratar om.
Netonnet, Pixmania och framför allt technik.de har vi använt flera gånger och enbart varit nöda
wub.gif
Exotic
[COLOR=green]Här väller det in förslag, men Hipp Hurra den funkar igen så jag vågade int lämmna den ifrån mig när vi var i afferen.
Men vi tatade dok på några när vi ändå var där
Bla
Nikon Coolpix 5200
Minolta D (nått) 6400
Olympus c-770

någon kanske har den ?

men jag tackar för alla bra länkar, smile.gif

MVH Exotic
MRLINDELL
Om det är de som du väljer bland är Nikon helt oslagbar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon