anne-li i olofstorp
Hej mina vänner. Här har regnet gjort att jag fått börja fantisera trädgård istället för att använda semestern till vad jag hade tänkt.....
Nog om det, jag skulle vilja bygga en mur runt en uteplats som jag redan har dels för att det är så himla snyggt och dels för att försöka skapa en ny zon i min trädgård, (här är allt från zon 2 till "permafrost" - nåja en lätt överdrift)
En mur på c:a 1.80 cm höjd och med takpannor uppepå.
men så kommer vi då till det mindre roliga,
Är det någon som vet vad man kan bygga av så det blir så billigt som möjligt?
Det skall helst vara så att jag med mina ständigt inflammerade axlar och armbågar skall klara det själv. Alltså inte alltför tungt material.
Ni ser problemet???
Kan någon i denna otroliga krets av allvetare och fiffiga människor hjälpa mig med ett svar också?
Hälsningar
Anne-Li (numera med simhud mellan tårna och början till gälar) wacko.gif
andersen
Hej du kan använda lecablock, sök på google så får du dom svaren som du är ute efter.

Mvh andersen.
Sylvia
Det finns också ngt som heter murblock, av lättbetong. Lätt att bara stapla, de har en "hake" som låser dom i varandra så muren inte rasar.
anne-li i olofstorp
Tack för tips skall väl ägna vintern åt att planera och spara.
Grannen som alltid är lika uppmuntrande talade om för mig hur mycket jag skulle spara om jag slutade röka........
Kanske också ett vinterprojekt.
Dessutom får jag väl styrketräna mina axlar och armar,,,,
Tack
Kram
A-Li
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon