Det ska bli fint här hemma innan bebisen kommer är det tänkt. Och det kan ju inte bara vara städat och nymålat, man måste ju ha krukväxter i fönstren. För med skammens rodnad får jag erkänna att det knappast några finns
Jag har två alldeles för stora växter i köksfönstret, en hibiskus och en doftranka. Dessa kommer förmodligen att bli begravda innan hösten kommer för de tar för stor plats. Hibiskusen har katterna dessutom gnagt ner i omgångar

I köket finns även tre stora St Paulor, men de ska få bo kvar. De har dessutom rätt färg.
Jag behöver hjälp med vadför sorter som kan passa. Gärna lättskötta, inte gröna palmer och helst inget sirligt som kan missuppfattas som kattleksaker

I köket, där St Paulierna bor finns två soliga fönster. Ett söder och ett väster. Utanför söderfönstret finns veranda med plasttak så solen steker inte fullt så hett, men det är ljust och soligt. Köket är blått och vitt.
I vardagsrummet finns ett fönster till med söderläge och ett som vetter åt norr. Och så har vi ett sovrum med fönster åt öster.