Full version: Piri-piri
ifibi
Hej!

Är det någon här som har provat att odla piri-piri? Är det något särskilt som man måste tänka på?

Jag har satt några frön från sådan frukt man köper i affären och det har kommit upp små plantor.

Måste man pollinera dem själv för att få frukt?
alex
Jag har inte odlat "piri piri" men jag har däremot odlat annan sorts chilli; spansk peppar och habanero. Låt de växa fritt utan beskäring och för att få frukt brukar jag slå lite löst på blommorna med pekfingret men de klarar ofta av pollineringen utan hjälp.
Annica i Sörmland

Här är mitt exemplar av piri-piri, nämligen Piri. Hon är fem år och hetsigt röd. Inga problem med ohyra eller övergödning har jag haft, hon växte och blev en riktig raring utan problem! laugh.gif

Ville bara visa... wub.gif
ifibi
Min piri-piri ser inte riktigt ut som din... den är liten och grön, än så länge.

Tror du att den blir som din om jag vattnar den och ger den extra näring? laugh.gif

Det var en väldigt söt bild!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon