Full version: Flikbladig plymspirea
Netten
I fjol så köpte jag på rean en Flikbladig Plymspirea, närmare bestämt Aruncus diolcus 'Kneiffil', vit, det står att den blommar månad 6-7 men nu är vi om några dagar i mitten av juli och inte en tillstymmelse till blomning. Ska jag behöva vänta ett helt år till innan jag får se hur den ser ut?!! ohmy.gif

Sökt lite på nätet efter bild men utan resultat, kanske någon av er har en bild? unsure.gif rolleyes.gif
Fenja

Du har sökt på fel artnamn, det stavas så här: Aruncus dioicus. Jag hittar däremot ingenting på `Kneiffil` eller närliggande stavningar...

Mvh
Fenja
Netten
Tänk vad en enda liten bokstav kan ställa till med.

Tack både för rättelsen och bilden.
Helen i Piteå Zon 5
Nädå, det finns en plymspirea som heter "Kneiffii" jag har den själv i rabatten. Den har mycket skirare blad och tunnare blomspiror än den vanliga. Det tar nog 1-2 sommrar innan den blommar första gången. Tyvärr så har jag ingen digitalkamera, men ska se ifall jag kan ordna en bild på något sätt. /Helen
Sylvia
Jajamen, det finns 'Kneiffii' (skriven med två ii i slutet) och bild finns att se här:
Bronson
Rulla och klicka på bilden sedan.
Helen i Piteå Zon 5
Jo, även jag har hittat, den heter endast Aruncus kneifii, om du nu söker på GOOGLe så hittar du bilder. /Helen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon