Full version: Alternativa tomtar
Annelie
Tittade på Lena N nya fynd till sin trädgård i ett annat inlägg och kände att jag vill visa min väninnas söta alternativa trädgårdtomte. Är han inte söt! wub.gif rolleyes.gif

*22many*
Så mysig - en sådan skulle man faktiskt kunna stå ut med wub.gif . Annars är jag inte mycket för tomtar och skulpturer. Finns riktiga skräckexempel. Det värsta jag varit med om var dock på en camping i Tyskland. Långliggarna hade alla små trädgårdar knökfulla (som man säger i Värmland) med tomtar, plastankor, girlanger med plastfrukter osv osv ohmy.gif
gammelnalle
CITAT (22many @ 13-07-2004, 11:04)
Så mysig - en sådan skulle man faktiskt kunna stå ut med wub.gif . Annars är jag inte mycket för tomtar och skulpturer. Finns riktiga skräckexempel. Det värsta jag varit med om var dock på en camping i Tyskland. Långliggarna hade alla små trädgårdar knökfulla (som man säger i Värmland) med tomtar, plastankor, girlanger med plastfrukter osv osv ohmy.gif

är du säker på att du var i tyskland??? har sett liknande på öland

- fast- det är väl snart Tyskland ???
biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
Annelie
Jag gillar inte heller tomtar och annat skrafs i trädgården - men den här hade jag med kunnat tänka mig. rolleyes.gif

Dessutom kommer han från Tyskland om jag minns rätt! smile.gif
renate
CITAT (Annelie @ 13-07-2004, 16:21)
Jag gillar inte heller tomtar och annat skrafs i trädgården - men den här hade jag med kunnat tänka mig. rolleyes.gif

Dessutom kommer han från Tyskland om jag minns rätt! smile.gif

I Tyskland har dom pippi på trädgårdstomtar men där heter de "Gartenzwerge".Jag har sett trädgårdar,speciellt kolonilotter fullproppat med dessa tomtar i alla variationer.Men köper man en trädgårdstidning ser man inte mycket av den varan.Jag gillar inga tomtar i trädgården men den på bilden var lite småsöt.
humla
CITAT (gammelnalle @ 13-07-2004, 14:02)
är du säker på att du var i tyskland??? har sett liknande på öland

- fast- det är väl snart Tyskland ???
biggrin.gif laugh.gif tongue.gif

mad.gif mad.gif sad.gif Vad säger du om min ö! laugh.gif
Sollan
Tycker det liknar en "ormte". Trevlig krabat!
/sollan
Lena N
Jag tycker mer att det ser ut som en tomte-mask. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon