Full version: fuktigt...
Sollan
Huvva, vad jag är trött på regn!
Blommorna regnar sönder, sniglarna stortrivs, det är svårt att jobba ute eftersom allt kletar fast på en. Blä!
Men man får väl se det positiva wub.gif
Regn är bra för hyn, grundvattnet fylls på och man uppskattar solen om den nu behagar titta fram...
Men nu vill jag ha sol och värme!
/sollan
renate
CITAT (Sollan @ 13-07-2004, 11:32)
Huvva, vad jag är trött på regn!
Blommorna regnar sönder, sniglarna stortrivs, det är svårt att jobba ute eftersom allt kletar fast på en. Blä!
Men man får väl se det positiva wub.gif
Regn är bra för hyn, grundvattnet fylls på och man uppskattar solen om den nu behagar titta fram...
Men nu vill jag ha sol och värme!
/sollan

Samma här sad.gif I dag är det upphåll,men ingen sol än så länge.
I går kom solen fram,men det åskade hela dagen. sad.gif
Sårt möglar jag med. laugh.gif 17,4°
Mi70
I Stockholm är det sol och ganska varmt idag! Men vad det har regnat, mina små salladsplantor (att ersätta den stora salladen i landet med om ett tag), har ruttnat bort såg jag i morse, de har vuxit i små byttor och nu var varenda en rutten.......... sad.gif

Men jag såg igår att två av mina tre änglar har knoppar, för första gången! Det är sorten lemon dream, som jag dragit upp från frön förra året, men då blommade de inte..... De ser för hemska ut, men sönderregnade och sönderblåsta blad, men knoppar kommer ändå! wub.gif biggrin.gif
gammelnalle
100 ( MINST) KANTARELLER
såg jag igår när jag gjorde en 3km promenad huset-postlådan-skogsväg...

små- under tillväxt- men:

Imorrn blir det nog kantarellmacka...

smörstekt---mmmm peppar...

uuummm

smile.gif biggrin.gif rolleyes.gif
Sollan
Jo, jag glömde ju kantarellerna... Gotti-gott-gott!
Trodde att det inte skulle regna idag...HA! Nu har det skvalat ned 11 mm på en timme.
Börjar få vatten i knäna och vågor i håret... wacko.gif
/sollan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon