Full version: Semesterbevattning
Thomas75
Jag har ett litet problem hur jag ska få mina krukväxter att överleva när jag åker på semester. Bor så till att jag inte har någon som kan komma och hjälpa till. Därför undrar jag om det finns några bra lösningar på hur man kan ge växterna vatten även när man inte är hemma. wacko.gif
kristerh
Är det krukväxter du menar så finns det en del olika möjligheter:
köpa en fiberduk som du kan på diskbänken, bred ut den på diskbänken
fyll en "ho" med vatten doppa ner en kant av fiberduken i "hon" fukta ner fiberduken, ställ blommorna på duken, den kommer sedan att suga vatten från hon vartefter blommorna dricker, sleep.gif
Det finns en del olika slags bommulls trådar som du lägger i en flaska vatten eller i en hink (den ena ändan skall du trycka ner i blomjorden
den andra skall vara i vattenflaskan.
utomhus (behöver man vattna utomhus nuförtiden laugh.gif )
kan du köpa en svett slang den "svettas" ut lite vatten, det finns även slangar som droppar lite sakta ner på plantorna, koppla dessa till en timer så kan det vattna tex nån timme om dan sleep.gif
Det finns säkert fler lösningar.
krister
Siri
CITAT (kristerh @ 13-07-2004, 16:21)
köpa en fiberduk som du kan på diskbänken, bred ut den på diskbänken

När jag var på semester så använde jag en vanlig handduk. Är det bättre månntro att använda fiberduk, undrar jag? blink.gif
Vad säger du Krister?
Thomas75
laugh.gif Haha, nä, utomhus behöver man ju alls inte vattna, det var inomhus jag menade. Jag tackar för råden!
Kana
Tror inte man behöver fiberduk, jag använder golvtrasor och disktrasor och allt möjligt och det funkar bra.

K.
kristerh
CITAT (Siri @ 13-07-2004, 16:45)
[När jag var på semester så använde jag en vanlig handduk. Är det bättre månntro att använda fiberduk, undrar jag? blink.gif
Vad säger du Krister?

Nej dt går nog bra med vilken duk som helst rolleyes.gif bara den har bra uppsugningsförmåga.
(är mycket för att köpa saker...)
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon