Staffan Norling
Jag är på jakt efter en "gazing ball", det vill säga ett spegelblankt klot i handbolls-storlek som är ganska vanligt som trädgårdsdekoration i staterna. Jag kan dock inte hitta några återförsäljare av sådana i sverige.
Jag vill inte beställa över internet då jag vill kontrollera kvaliteten själv först.

Är det någon av er som har sett sådana föremål i sverige? Har ni någon bättre översättning en "spegelklot" då denna inte verkar ge särskilt många träffar när jag söker på internet?

Tack på förhand.
mulle
Jag vet inte var du bor men om det är i centrala Sverige kan du ta färjan till Vasa där det finns en butik som säljer dem...
Staffan Norling
Verkar lite ambitiöst att åka ända dit, men tack ändå. smile.gif
Sylvia
På Trädgårdsmässan i våras såg jag sådana hos några...tyvärr minns jag inte hos vem, men de finns alltså i Sverige.... hoppas någon annan kommer ihåg!
Staffan Norling
Synd...du kommer inte ihåg i vilket sammanhang de visades upp (andra produkter från utställaren, etc), så att man kan leta upp återförsäljaren i utställarkatalogen?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon