Full version: En till som prasslar
kerstin z5-6
är meconopsis horridula

en taggig sak -lite fler bilder i album sommar 2004
renate
Den är verkligen fin,de andra blommorna i ditt album med.Jag har också börjat samlar på Heuchera,det är fint med olika bladväxter.

Renate som sitter inne i dag,det blåser och är bara 14°
mulle
Bild 44 under rubriken " Min trädgård" - den som du kallar för "Välkommen" - är det humle, jag ser inte?
Undrar
mulle
Kristina i Skåne
Den var jättevacker, hamnar direkt på önskelistan wub.gif wub.gif
kerstin z5-6
ja det som växer ppå bågen är humle laugh.gif
pepparmynta
Hur vill den läckra lavendelfärgade ha det?
Blomstertanten
wub.gif
Kajsa
Gillar rabatten med alla färger, hur du tar ut svängarna. Snyggt med alla olika Alunrot. Och naturligtvis den prasslande Bergvallmon. wub.gif
kerstin z5-6
Den färgrika rabatten var från början ett test för att se vilka växter som ville "samtala ..
Sen blev det en riktig pladderfest av det hela men jag är rätt förtjust i de hisnande eller hiskliga kombinationerna.
Denna regngråa sommar har solen alltid lyst i det hörnet -Så jag tror jag ska behålla det som det är smile.gif
Den röklila meconopsisen är nöjder om den får lite torvblandad jord i halvskuggigt väldränerat läge och den blommar mycket länge -Har minst 20 knoppar per skaft:) biggrin.gif
Exotic
[COLOR=purple]Vad läckert kerstin , jag är än älskare av färger så det var super med din härliga färg BOMB *BOM* smile.gif rolleyes.gif wub.gif

I Love it ! wub.gif wub.gif

MVH Exotic
pepparmynta
CITAT (kerstin z5-6 @ 14-07-2004, 22:08)
Den röklila meconopsisen är nöjder om den får lite torvblandad jord i halvskuggigt väldränerat läge och den blommar mycket länge -Har minst 20 knoppar per skaft:) biggrin.gif

Underbart!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon