Madeleine1
Finns det några intressanta utflyktsmål i Östersundstrakten för en som är trädgårdsintresserad? Att titta eller handla på eller både ock. wub.gif biggrin.gif
mulle
Jag var till Växtvaruhuset i Östersund och stormtrivdes! Fin visningsträdgård och plantskola!
Mulle
wolkenkrabber
stocketit är ett gammalt atronhundra tals café på frösön som ligger lite avsides på en höjs, sommarhagen på frösön Wilhelm peterson-bergers hus väldigt fint,jamtli, ett historie museum, sen kan ni kolla på fushior hos en man som bor nära korsningen krondigesvägen fagerbacken, ska kolla upp hans adress och dess adresser bättre och tänka ut lite mer stllen ni skulle kuna beöka, roligt att nån vill besöka dena lila håla man bor i smile.gif
lolo
Ett absolut "måste" är Frösön alldeles vid Östersund! Ett riktigt sommarparadis som jag själv besökte med sambon för fyra år sen. Flera utsiktstorn, ett zoo med såväl exotiska som hemtama djur, samt vackra omgivningar lämpliga för cykling eller promenader. Kameran bör tas med. Vi bodde själva på ett vandrarhem på Frösön och sov uppe på ett loft. Jag vill även minnas att det låg en handelsträdgård ett par mil från Östersund, men jag minns ej namnet. Tror man körde mot Åre. Lycka till!/Ann-Louise smile.gif
mulle
Wolkenkrabber, du bor inte i någon håla! Jag besökte Östersund i juni för första gången i mitt liv och blev stormförtjust!
Mulle
Kattfot
Kan absolut rekommendera Jamtli och Peterson-Bergers hus och så finns det en visningsträdgård på Naturbruksgymnasiumet i Ås (alldeles utanför Östersund)Fröjas Gårdarsmile.gif

Ha så trevligt i min lilla hemstad (fast jag är utflyttad sen några år tillbaka)
Madeleine1
Håller med - inte är Östersund med omnejd någon liten håla! Vi har varit uppe förut och trivdes så bra att vi prioriterade bort LEGOland för att åka tillbaka. rolleyes.gif Det var ca 10 år sedan vi var där förra gången och då var vi bl.a på Jamtli och vid Peterson-Bergers hus. Den här gången har vi med oss en son (som inte fanns på den tiden...) och mitt växtintresse har ju vaknat till liv rejält, så det blir till att se sig om med lite andra ögon. Åker om någon vecka och ska bo på ett "bo på lantgård"-ställe en bit utanför Östersund. www.bopalantgard.se
Längtar redan! wub.gif wub.gif
Tack för alla trevliga tips! Kom gärna med flera!! rolleyes.gif
wolkenkrabber
mjo visst e östersun fint om man vill ha blåsiga kalla somrar, bittra vintrar, få affärer, och ingen möjlighet att handla kläder på söndagar eller kvällar, frösön är en stadsdel i östersund, det ligger inte bredvid, om ni vill gå en behaglig promenad rekomenderar jag att ni ska gå runt lillsjön, där finns en fin badplats för lillen med, efter som sjön är liten blir den ganska varm och det är sandstrand, och ni kan ta thomée över till verköslott på en endags tur det är fint landskap där och det är lugnt andersön lika så, sedan någin kväll borde ni käka på resturang loftet, under bar mat, det ligger på högstavåningen i ett hus vid busstorget och det har en uteveranda man kan äta på på taket, det är underbar utsikt därifrån kan inte tänk på något mera nu men ni kan hitta en masa info på östersunds hemsida
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon