solkatten
Hej!

Det här har ju inget med trädgård att göra, men man brukar kunna få hjälp med det mesta här tongue.gif

Jag ska fylla 40 och har tänkt göra det mesta själv. Inbjudningarna är på tiden att få ut men jag kan inte hitta nånstans bra mallar eller trevliga illustrationer som jag kan använda.
Tänkte göra dom själv på dator och skriva ut svart/vitt sen kanske klistra in på tjockare papper. Med fina kuvert till.
Någon som hittat bra hemsidor? Eller har egna brev och vill dela med sig?

Min hotmail adress är susanne_cederholm@hotmail.com om någon har dokument eller bilder...

//Susanne
Annelie
Själv tycker jag att det är urtjusigt om man skriver ut allt text på lite tjockare papper och sedan bränner av kanterna så att det ser ut som en gammal pergamentbit! Det är snyggt!

Det kan man klista fast på en bit kartong eller annat styvt papper sedan om man vill.
Sylvia
Om du söker på Google med Invitation cards så hittar du en hel del, t.ex. denna: Inbjudningskort
Ti bee
Fick ett nyligen som jag tyckte var rätt tufft. Det var skrivet med grov svart krita på sandpapper. smile.gif Men det kanske inte var den stilen du tänkt dig? rolleyes.gif
Caprice
Håller med ang Annelie´s pergamentstil, men för att piffa till det lite extra:

Lägg papperet i i diskhon, fyll upp.. lägg sedan i en the´påse... låt ligga ngn timme.
Lägg sedan på plant underlag för att torka..
Papperet blir då "gammelvitt", dvs svagt gulaktigt, samt lite snyggt skrynkligt..
Skriv sedan för hand med en smal tuschpenna (liknar bläck), avsluta med att bränna lite ojämt runtom...

Rulla ihop till en rulle, sätt sidenband eller grovt snöre om, och skicka iväg..!

Caprice
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon