Full version: växthuset
lisselbo
Nu är vi äntligen färdiga med växthus bygget biggrin.gif .
Håller på och inreder för fullt, lite svårt att bestämma mig bara hur jag ska ha det wink.gif .
Ska försöka ta lite nya bilder mellan regnskurarna.
mvh Marie
almösund
Hej Marie, lyckost dig som har växthuset färdigt. Vi har svårt att få ihop vårt LB Elite växthus utan ritningar, har massor med glas av olika storlekar men fatar inte riktigt hur glasen skall sitta. Får nog sova på saken först. ..Kan inte du skicka några detaljerade bidler på ditt växthus... snart, så kanske det lossnar för oss också.

~~~~~Roza~~~~~~~~
lisselbo
Hej almösund!
Har nu lagt in lite bilder i mitt album på växthuset, kanske inte världens bästa, är ju ingen mäster fotograf direkt.
Kanske dom kan vara till lite hjälp iallafall.
mvh Marie
*22many*
Hej - grattis till växthuset! Jag har själv ett likadant - det är mitt första år, så jag provar mig fram. Mest nöjd är jag med att jag lade plattor och bara har ett par små bäddar.
Odlar tomater i svarta hinkar från Willab - fungerar bra. Jag rekommenderar varmt en eller två stolar och ett litet bord. Mysigt att sitta där när det regnar, skriva lite dagbok om hur det växer (både ute och inne), njuta en kopp kaffe eller bara slappna av
smile.gif smile.gif
lisselbo
mmm...... tongue.gif tongue.gif tongue.gif
fiffigafrun
Samma här, alltså rek verkligen att man sparar lite plats åt minst en stol så man kan sitta där inne o mysa lite också.
almösund
CITAT (22many @ 15-07-2004, 08:46)
Mest nöjd är jag med att jag lade plattor och bara har ett par små bäddar.
Jag rekommenderar varmt en eller två stolar och ett litet bord.

Tack för dessa tips. Har bestämt mig för att göra likdant, alltså plattor i hela v.huset utom för en liten bädd.... måste ha plats att så lite grand...
Stol och bord skall det också finnas plats för
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon