Full version: Pioner fröer.
Cygnus
För fyra -fem år sedan tog jag frö från en del Pioner bla, Inspecteur Lavergne,Alex Fleming,Whitley Major o Snow Clouds.De har legat inomhus i rumstemperatur hela tiden,möjligen inte så bra, o jag undrar om någon har erfarenhet av så gamla frön eller är det bara att kasta dem o satsa på nya.
Vad jag förstår så behöver de växelvis kyla o värme för att gro.
kerstin z5-6
Du kan pröva, men grobarhet minskar med åren ... dessutom tar det 1 år innan något visar sig i krukan .-så jag skulle skaffa färska frö OCKSÅ och så , om man nu ändå ska gå o vänta ...
Annki
Så! Och testa! Jag fick en pion för två-tre år sedan av en trädgårdsamatör som frösått den och sa att det var ett helvete! Den var 5 cm när jag fick den. Nu är den ca en halvmeter. Trodde den skulle blomma i år, men så blev det inte. Intet är dock som väntans tider! Otroligt att denna bebis blivit så stor så snabbt! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon