Full version: Ros i kvällsmörket.
renate
Jag tycker om att fotografera på kvällen,det blir ett magiskt ljus,speciellt om man fotar vita blommor.
Här min Honungsros som slar ut nu.
lolo
Renate, så vackert det blev! Jag håller helt med dig, älskar att titta ut genom fönstret på min balkong full med blommande pelargoner (bl.a. vitt och mörkcerise). Det blir så vackert med blommorna som "färgklickar".
Ann-Louise
Hannele
Fin bild och fin trädgård, renate!
Salvia
Det var en fin bild vita blommor lyser verkligen i mörker. Doftar din ros ?
Jag har en sån men jag tycker inte att min doftar honung ,jag undrar om det är en hybrid där man odlat fram en fin dubbel blomma och "tappat" bort doften.Din trädgård ser väldigt fin och välskött ut,har du fler bilder?
yla
ser jättefint ut rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
renate
CITAT (Salvia @ 15-07-2004, 00:41)
Det var en fin bild vita blommor lyser verkligen i mörker. Doftar din ros ?
Jag har en sån men jag tycker inte att min doftar honung ,jag undrar om det är en hybrid där man odlat fram en fin dubbel blomma och "tappat" bort doften.Din trädgård ser väldigt fin och välskött ut,har du fler bilder?

I mina album finns fler bilder,jag har alledes för många bilder,både här och i mitt album på AoT.forum.
Hälsar Renate
asalouise
Bilden på din honungsros är jättefin, Renate! Jag har också en honungsros i en stor syrén och den blommar nu men jag har också, precis som Salvia, oroat mig över om det verkligen är en honungsros för den doftar inte "över hela nejden" som Lars-Åke Gustavsson uttryckte det på ett rosföredrag jag var på. Den har kommit en bit upp i trädet och jag funderar på att sätta en till för att jämföra. Man kan se den på en bild i mitt album, (det senaste) den bilden med min katt Oskar.
renate
CITAT (asalouise @ 15-07-2004, 23:05)
Bilden på din honungsros är jättefin, Renate! Jag har också en honungsros i en stor syrén och den blommar nu men jag har också, precis som Salvia, oroat mig över om det verkligen är en honungsros för den doftar inte "över hela nejden" som Lars-Åke Gustavsson uttryckte det på ett rosföredrag jag var på. Den har kommit en bit upp i trädet och jag funderar på att sätta en till för att jämföra. Man kan se den på en bild i mitt album, (det senaste) den bilden med min katt Oskar.

Det ser ut att din ros är en honungsros,jag har två ex.Den luktar inte så stark minns jag.I år kan jag inte känna någon doft alls,jag har tappat luktsinne, tyvärr det är jätte tråkigt nu i rostider. sad.gif blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon