fiffigafrun
Elen kopplade min käre man in igår så nu kan jag lyssna på radio m m därute. Vattnet kopplas in i skrivande stund så ikväll ska Hydromaten testas för fullt.

Den med speciella syftet "martinihyllan" (eller vinhyllan) är också på plats så vad mer kan man begära...? Ett par riktiga martiniglas då kanske? Bilder kommer när jag fotat o hunnit lägga ut!
TeliaNet
då är din man elektriker?
har ni släpat dit en rörmokareför att dra vatten eller har ni nåt annat system?
fiffigafrun
Nja, han tror han är hemmaelektriker kan man väl säga... Det var inte speciellt svårt då vi hade en "färdig" elcentral att koppla in till. Vattnet var en rörkrökare tvungen att koppla in inne i huset för det är en frostskyddskabel som ska ut i ena ändan + lite annat jox.

Vattnet har vi dragit en s k PEM-slang och grävt ner några dm i backen och inuti denna en frostskyddskabel som tinar upp vattenledningen på våren.

Det kommer verkligen att bli superkanon! Fick inspiration från Sanna i Sthlm för hon hade gjort på liknande sätt. www.kvistar.com
TeliaNet
man måste vara behörig elktriker för att bygga ut eller ändra den fasta installation enl sveriges rikes lag.
försäkring m.m. slutar då att gälla.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon