Gunvor Nilsson
Läste nyss DN på nätet och såg att 35 bilar var inblandade i två halkkrockar på E4 vid 11-tiden i dag.
Är det ingen som upptäckt att det är vinterväglag?
Jag åkte i går på Tyresövägen (90-väg) 2-filig vägbana. Den är feldocerad i flera kurvor och jag höll 70 och tyckte att det var en vettig hastighet. Bussar (s.k. långdojor) bara blåste förbi mej i vänsterfilen och dom skulle inte ha en chans att kunna stanna om någon framför fått sladd.
Just på den vägen har många halkolyckor skett med dödlig utgång så det är märkligt att bilister inte saktar farten. wacko.gif
Ralf
o ja och krockade två mornar i rad vid Flatensjö-kurva. Båda mornarna strax efter kl 6. dom felsta åker omkring med tur.....
Mariann
Våra skyddsänglar har bråda tider rolleyes.gif
Posse
CITAT
...och dom skulle inte ha en chans att kunna stanna om någon framför fått sladd.

ohmy.gif Överhuvudtaget tycker jag det för alldeles för många bilister som inte alls tycks fatta nödvändigheten av hålla långa avstånd ute på snabba vägar. De håller samma pytteavstånd som körde de inne i stan i rusningstrafik. mad.gif

Jag har aldrig någonsin hört att någon bötfällts för att inte hålla tillräckligt avstånd. Polisen borde alltså börja uppmärksamma och beivra det hänsynslösa brottet!
lolo
Håller fullständigt med er alla!

/Ann-Louise mad.gif
*Felix matte*
När jag är i de södra delarna av landet så förvånas jag över att
det överhuvudtaget finns några överlevande i trafiken. (liten överdrift)
I våra trakter anpassar vi hastighet till väglag och väder
och att ens tänka på omkörning när sikten är ca 10meter
som det var 5jan då vi åkte från Borås till Landvetter
det tycker jag är helt horribelt.
Vi blev omkörda av både bussar och personbilar ohmy.gif

OBS! Ta inte åt er .... Ni som tar det varligt. wub.gif
Posse
Känner ni igen situationen:
Man brummar fram i sin lilla personbil på smala 90-vägen som går igenom täta, älgrika storskogen och med en otålig långtradare fyra meter bakom sig, och man funderar på vad som händer om "skogens konung" plötsligt står mitt på vägen bakom kröken.... sad.gif wacko.gif
Eva i Skåne
Vad har man för glädje av att man själv håller avståndet till framförvarande? Strax har man blivit upphunnen av en snabbare trafikant som nosar en i baken och så fort möjlighet ges så blir man omkörd och den bilisten fyller upp i luckan man själv hållt till framförvarande sad.gif
Det positiva i historien är när bilarna framför strax drar ifrån, för här han ni en som håller hastighetsgränserna biggrin.gif , dvs JAG.

Jag brukar själv skoja om att jag kör som en tant, men det är inget att skämmas för wub.gif Hur ofta läser ni om tanter som är inblandade/ orsakar trafikolyckor? Min 15-åring retar mig förstås för att jag "kör som mormor", men det är sånt man får ta.

Hellre kommer jag fram en minut senare än utsätter mig för onödiga risker.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon