Full version: koppaslå
Saiai
Jag blev glad häromdagen, när jag var ute och gick med min hund. Jag såg en liten kopparorm (som ju är en ödla) ligga på vägkanten. Jag tycker de är så söta och sköna att hålla i, om man hanterar dom försiktigt. Fast den här såg lite stelare ut än vanligt, även om den såg oskadd ut. Åh, den har dött, och torkat ut, tänkte jag och böjde mig ner och petade på den lite....
*klirr* lät det när den slog tillbaka på asfalten.... Jag tog den försiktigt i handen....och konstaterade att...............................................................

kopparslån.....

var en koppartrå........

kände jag mig lurad....?
Fenja
Den bits garanterat inte i alla fall!! laugh.gif
Mvh
Fenja
Saiai
CITAT (Fenja @ 17-07-2004, 16:39)
Den bits garanterat inte i alla fall!! laugh.gif
Mvh
Fenja

Men kanske den sticks....? tongue.gif

Det brukar dom säga om min Spets (hund)
Hannele
Kopparödla är jätterädd, den kommer att ömsa skinn och bara lämna skalet efter sej...
yla
på första bilden skulle man kunna tro at de e en "kopparorm " men otroligt mager laugh.gif
fats sen så ser man ju att den inte va så levande hihi
kul
gammelnalle
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

kopparförgiftning är nog farligare....
amaira
Den där skulle ha lurat mig också - fast kopparödlor sällan ligger så exponerat (vad jag sett).
Jag ser nån ibland, när jag av nån anledning lyfter på nån stubbe eller nåt.
Eller när katten fått tag i nån ... de gillar att äta upp dem... Här vill jag ha en skvättgråtande ikon unsure.gif

/amaira
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon