e_sedell
17-07-2004, 21:44
Jag skulle behöva hjälp att sortbestämma ett gäng perlagoner och även några perenner. De finns i fotoalbumet under egen rubrik. Tacksam för hjälp
Frida Sandman
17-07-2004, 21:55
den sista ser ut som fylld vitpytta, en släkting till röllika (?) som även växer vild ända upp i norrbotten
Pelargon nr 6, vad doftar den?
Mvh
Fenja
Åsa, mälardalen zon 2
17-07-2004, 22:04
Det finns väldigt många pelargonsorter men nr2 tycker jag ser exakt likadan ut som min Goesta/Gösta.
Anki på Öland
17-07-2004, 22:12
Hej
Pelargon 2 skulle kunna vara Goesta, nr 5 kanske Röd Herrgårdspelargon, nr 7 skulle kunna vara Icecrystal men det är jättesvårt att avgöra vad det är för sorter genom att bara titta på en bild. Vill du vara säker på vad de heter skaffa sticklingar av förslagen och jämför när de vuxit upp.
Anki
e_sedell
17-07-2004, 23:35
Vitpytta stämmer, känner igen det när jag ser det. Tackar!
nr2 är nog en Goesta, de ser helt identiska ut.
nr5 får jag själv till en Betwix eller Warrenorth Rubellite när jag kollar igenom bilderna på perlagonsällskapets sida. Warrenorth Rubllite ser ut att vara ganska liten så det är nog en Betwix.
Icecrystal hittar jag ingen bild på, heter den kanske något mera?
Ja, va ska man säga att doftperlagonen doftar. Obestämbart tycker jag, kanske lite åt citron eller kanske ceder (?)
Sitter med Rockdalas fuchsiakatalog framför mig. Din fuchsia ser precis ut som en ny sort hos dem i år - 2192 Blood Donor. Beskrivs som: Foderfärg (ytterdel) ljusröd, kjolfärg (innerdel) lysande röd. Kraftigväxande buskig och rikblommig. Mycket vacker!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.