Full version: nya rabatter
peter11
Hejsan alla. Jag hittade denna sidan idag,och hoppas jag kan besöka den mera framöver, då jag hoppas på svar av er på min fråga. Jag skulle dra upp alla mina växter som jag nu har i mina " traditionella" rabatter, pga problem med fukt som ev kan komma i framtiden. Fukt längs källargrunden alltså. Givetvis tänker jag då på sten, men undrar: har någon något annat förslag? Kanske fins det förslag från någon hur jag ska göra på bästa vis om jag nu beslutar mig för sten ändå. Jag vill ju ändå gärna ha blommor i rabatten om ni förstår, för vad är sommaren utan blommor. Jag bor mitt i en underbar bokskog utan grannar, så möjligheterna är enorma. Kom med massor av hjälp o förslag så är ni snälla. mvh Peter
renate
Hej och välkommen till detta forum Peter!
Så mycket jag förstått av ditt inlägg,är att du tänker gräver bort allt intill husgrunden för dränering,eller har jag uppfattat det fel?Sten vid husväggen är snyggt,jag skulle inte plantera något intill väggen,har du inte plats lite längre ifrån husväggen till en snygg blommrabatt?
Mvh. Renate
Anna i Örsjö
Hej Peter!

Jag håller själv på med att ta bort rabatten jäms med huset och har tänk lägga sten där. Ska köpa avharp borta i grustaget. Dessutom tänkte jag sätta några krukor med olika växter där, en del får nog stå ovanpå stenen medan jag ska trycka ner några i stenen. Lovar att fota rabatten när den blir färdig. Det hänger för tillfället på när gubben kan hämta sten med traktorn och vagnen. Vi ska förresten ha samma sten på infarten.

MVH Anna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon