Full version: rovfluga eller vad
yla

det finns en bild till på flugan på min hemsida
oså en jättevacker spindel med äggsäck
här finns spindeln allra längst ner på sidan
kan man få veta va dom heter kanske wub.gif
det är så kul när man sedan kan svänga sej med vad dom verkligen heter till vänner o bekanta rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
väntar ivrigt på svar smile.gif
renate
Så fina bilder, visst är spindeln häftigt,jag har sett en sådan i mitt stenparti med äggsäcken släpande,hade ingen digitalkamera då,ingen dator heller för den delen så det var ett tag sedan.
Här har det regnat igen,nu håller det upp men är molnigt 16°
Hälsningar Renate
*Felix matte*
Visst är de fina... bara de inte kommer för nära mig laugh.gif
Gossen Ruda
Jo, det är en rovfluga men arten klarar jag inte. Spineln är säkert en vargspindel. Jag har inte sett någon sådan men i en bok hittade jag en bild på en Dynvargspindel som var ganska lik. Finns 5 svenska arter av släktet Arctosa, dynvargspindeln heter A. perita.
yla
AHA en vargspindel det va väl passande eller hur
o vacker va den ju också rolleyes.gif
amaira
Åh Oldwolfie! Du har ju så fina bilder!!!!! *blir lika betagen varje gång*

Bilden på den stora trygga mannen, och den lilla tillitsfulla kycklingen ... är ju en höjdare - nu igen.

wub.gif wub.gif wub.gif till alla dina bilder.

kramisar/amaira
amaira
Ja, flugan är ju för läcker den också, bara "ögon och ben" - kanske bara det som en rovfluga behöver för att klara sig bra...
amaira
Här är en annan "läckerhet", med lustig "snabel".

Långa ben har den också.

Har ingen aning om vad det är för typ.
yla
hehe visst ser rovflugorna ut som skinnhjälmsklädda motorcyklister utan motorcyckel,, o stora glasögon
thihi
o din lilla knubbiga fluga har ju nån slags välansad muschtach också
kul me prträttbilder på insekterna man får komma in som i en ny värld

o tack för berömmet ,,jag slickar i mej som en belåten katt rolleyes.gif rolleyes.gif

o just den bilden me kycklingen o det håriga bröstet gillar jag ,,jag visste inte att den skule bli så bra förrän jag fick upp den på skärmen , wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon