carren
Vi har lyckats måla om huset mellan skurarna nu i helgen och passade på att ta ner en parabolantenn som gjort sitt. Jag räddade den från skrothögen eftersom jag någonstans i bakhuvudet fick för mig att jag har sett/läst om paraboler här inne på odla som fått nytt liv som fågelbad. Ni som har gjort om era gamla paraboler, hur har ni gjort? Målat insidan? "Philips" med stora bokstäver är kanske inte så estetiskt även om fåglarna säkert inte bryr sig smile.gif
*Felix matte*
Parabol har jag inte, vare sig ny eller gammal tongue.gif
men jag mindes att frågan varit upp tidigare
Här får du tips
carren
Ja, precis, hade väl för mig det! Tack så mycket för tipset, Felix matte!
ThomasJ
En variant.. wink.gif

Har låtit själva microvågshuvudshållaren sitta kvar, den kan säkert användas till något.. smile.gif
Grundtanken är ett fågelbad, men det skall även efterlika en typ av vulkan. smile.gif Kanske inte riktigt framgår? unsure.gif

/Thomas
Anna i Örsjö
Måla den med hammarlack så har du många färger att välja på och den skyddar mot rost.

MVH Anna
renate
Jag har parabol som fågelbad,tog upp den i höstas trodde att vattnet dunstar bort så fort,det visade sig att den läckte.Nu är hålet lagat med silikon och parabolen målat,jag trodde att jag hade en bild men hittar den inte,jag kan går ut och tar en ny bild lite senare.
Hittade den här i rosalbumet.
renate
CITAT (ThomasJ @ 18-07-2004, 23:23)
En variant.. wink.gif

Har låtit själva microvågshuvudshållaren sitta kvar, den kan säkert användas till något.. smile.gif
Grundtanken är ett fågelbad, men det skall även efterlika en typ av vulkan. smile.gif Kanske inte riktigt framgår? unsure.gif

/Thomas

Det där var snyggt Thomas tongue.gif rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon