Tack för allt beröm, jag blir alldeles förvånad... och glad såklart! Tur att myrinvasionen i hela trädgården, det bladlösstyngda äppelträdet som jag gett upp om iår och ogräset i gräsmattan inte finns med på bild i mitt album.....
Krukan hade inga hål, så det fixade jag med en skruv och skruvdragaren, nu finns där 6 hål för dränering. Jag skulle inte ha något emot att krukan ändrar färg och oxideras, jag tycker det är ganska fint, och jag gillar rostiga saker också! Men det troliga är väl kanske att färgen bleknar och blir mer grå kanske, efter en vinter ute? Vi får se! Kan tänka mig att zinken i krukan är av den billigare sorten och ej samma slags zink som i de baljor och hinkar man kan hitta ibland, de gamla. Troligen åldras de båda sorterna på olika sätt också - kan bli intressant att se!
Jag som ibland tycker att min pytteträdgård är för liten, inser under högsommaren att den är precis lagom.... Eller så syns felen mycket mer i ett mindre format...
Trädgårdsbanan har lockat de sista åren, men då jag frestat csn tålamod rejält under åren med höööööööööööööga lån och utsikt om låååååååååg lön då jag får jobb, är det väl tyvärr inte riktigt värt det. I nästa liv kanske!
Bambuväggen är köpt på ikea nu under sommaren, som en färdig skärm. Tyvärr har väggen liksom sackat ihop under sommaren, och bågnar lite lätt utåt. Skall försöka binda upp den lite mer. Men den är tung som sten!