Såg Fritz leka på gräsmattan med något,som visade sig var en fågelunge,jag psrang ut och tog den ifrån katten.Det var inte för tidigt,men den lille klarade livhanken förhoppningsvis. Efter en stunds vila satt jag ut den under en stor buske,katten fick går in.

2 bilder till i album 'Djur i trädgården'
Har katten bitit en fågel så brukar den tyvärr inte överleva, även om den ser OK ut för tillfället. Katter har mycket vassa tänder som alltid går igenom skinnet och om inte annat så ger det infektioner som den dör av.
andersen
19-07-2004, 15:06
Oj stackars fågel!Hundar skall vara kopplade för att inte skada vilt, men katter som tar fåglar är tydligen helt ok om dom gör det.
Vet att det är svårt att ha en inne katt,men kan tycka att det är synd om små djuren.
ja vi får hoppas på det bästa den får iallfall en chans till
wolkenkrabber
19-07-2004, 15:14
stackars fågeln, engång kom min katt in med en fågel i munnen som han släppte på köksgolvet den fölg diret emotfönstre min farsa fick ta tag i den och lyfta ut den, inte fär att detä okej att katten gör det men det är kattens miljö och andersen katter e helt annorlunda djur en hunder men ak ntie nha en katt fastspännd som med hundar inte för att hundar ska vara fastspäända heller,
Jag tog fågeln ifrån katten innan han hade bitet fågeln,jag tittade nogrant på den, den var helt oskådat bara lite rädd.
Renate
det låter bra
ser den inte lite ut som un rödhakeunge
eller har jag fel
Gossen Ruda
19-07-2004, 17:38
Jo, det liknar en rödhakeunge. Lite mer utvecklad än den jag hade i handen. Rödhakar är nog mycket utsatta för kattangrepp eftersom dom ofta håller till på eller nära marken.
I stan där det finns mycket katter ser jag nästan aldrig rödhakar, på landet däremot är dom vanliga. Där är det vad jag känner till bara en katt som stryker omkring.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.