Full version: Efterlyses...
Casual
Jag är i behov av bilder till ett skolarbete. Har någon bra bilder av Ödesträd, Clerodendrum thomsoniae som jag kan använda? Behöver även veta vilken familj den tillhör och hur den förökas.

Behöver samma information om Kungscissus, Cissus rhombifolia.

Kanske någon kan rekomendera en bra webadress?

Någon villig...
blink.gif
Betty
I mitt album "Krukväxter inne" finns bilder på Ödesträd som du får använda om du vill.
Jag har både sticklings- och fröförökat den. Sticklingarna rotade jag i vatten och fröna färsksådde jag, båda metoderna funkade lika bra.
*Felix matte*
Här hittar du länkar till sidor med Cissus
och här länkar till Ödesträd

Lycka till med ditt arbete!
kopernikus
Måste bara säga Betty, att din doftranka är verkligen imponerande!!
Hur gammal är den?? ohmy.gif
Betty
Jag fick den på Mors Dag för fem år sedan.
Den har blommat tidigare och tidigare för varje år.
I år började den blomma redan i mitten av april, den
blommade ända till midsommar - och nu blommar den igen!
Det är första gången som den blommar två gånger på samma säsong. smile.gif
Casual
Tack för ert engagemang. Tyvärr kunde jag inte använda bilden av Kungscissus, Cissus rhombifolia.

Någon som har en att ge mig? rolleyes.gif
wolkenkrabber
gå in på google tryck på bilder och skriv in det latinska namnet på cissusen och vips kommer en masa bidler upp, d kan välja imellan, självklart måste du ju ange hamsidan du tog bilden ifrån i skolarbetet
Casual
Tack för er hjälp.

Känner någon till en bra sight där information finns om hur man förökar de flesta växter. Söker något övergripande. Har tittat i en hel del böcker men finner endast ett fåtal växter i varje bok. Det blir en del böcker...

wacko.gif
Casual
CITAT (Betty @ 19-07-2004, 21:55)
I mitt album "Krukväxter inne" finns bilder på Ödesträd som du får använda om du vill.
Jag har både sticklings- och fröförökat den. Sticklingarna rotade jag i vatten och fröna färsksådde jag, båda metoderna funkade lika bra.

Jag har tagit en av Dina bilder och använder den till skolarbetet. Vart bilden sedan kan ta vägen har jag ingen aning om och kan inte ansvara för det. Förhoppningsvis kanske den hamnar på någon fin sida...*ler*.

Tack iallafall!
Betty
CITAT (Casual @ 01-08-2004, 00:02)
CITAT (Betty @ 19-07-2004, 21:55)

Jag har tagit en av Dina bilder och använder den till skolarbetet. Vart bilden sedan kan ta vägen har jag ingen aning om och kan inte ansvara för det. Förhoppningsvis kanske den hamnar på någon fin sida...*ler*.

Tack iallafall!

smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon