Full version: Mullbär
lena g
Jag har fått en mullbärs-planta!

Den är frösådd i februari och växte med fina "stora" blad till en början, nu har den blivit ca 25 cm hög och bladen har blivit mycket mindre... blink.gif
Jag ger den gödsel och den har bra jord... Vad är felet, ska den växa i torv eller sand eller nåt annat speciellt månntro
tacksam för råd
Lena
annaridell
Är det ett träd? Ofta så ser de första bladen annorlunda ut mot den ärldre plantans.
ester
Jag odlade förra året och har ett antal plantor kvar (vet inte var jag ska göra av dem så de får stå i sina krukor ett tag till).
Första året såg de annorlunda ut än de gör nu. Och eftersom det är ett träd så fäller de löven och blir till en pinne.

Mina plantor står i ganska små krukor, i stort behov av att bli omplanterade och med vanlig jord. De har inte blivit gödslade. De är inte så stora som 25 cm, men de är kraftiga och de växer bra.
Tror säkert att ditt mullbär mår som det ska!
wolkenkrabber
ester, skulle mna kunna byta en mullbärs planta emot något?
J-son
Enligt vad jag hört skall det ta ca 15 år innan en frösådd mullbärsplanta
sätter frukt , så man måste ha bra tålamod.
Sticklingsförökade kan sätta frukt efter bara något år. -Ett tips bara.
ester
CITAT (wolkenkrabber @ 24-07-2004, 18:29)
ester, skulle mna kunna byta en mullbärs planta emot något?

Visst får du gärna byta till dig ett mullbär. Bara mullbäret går att skicka, den har en ganska stor rotklump vid det här laget.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon